کد خبر 11440
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹

کارشناس صنعت فولاد در گفت‌وگو با آهن‌نیوز:

تعدد صنایع فولادی با محدودیت‌های دولت به توسعه صنعت نمی‌انجامد

تعدد صنایع فولادی با محدودیت‌های دولت به توسعه صنعت نمی‌انجامد

خسرو حجتی کارشناس صنعت فولاد گفت: صنعت فولاد امروز به عنوان یک صنعت پیشران توانسته است در جایگاه خوبی در میان صنایع بزرگ فولادی جهان قرار بگیرد اما خودتحریمی و برخی از سیاست‌های دولت تا حدود زیادی فعالیت این صنایع را متوقف کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ عمق ضرر و زیان صنایع فولادی در حالی طی ماه‌های اخیر بزرگ‌تر شده است که دلیل اصلی آن را می‌توان در نبود استراتژی این صنعت جستجو کرد. بسیاری از کارشناسان معتقدند وضعیت تولید صنایع فولادی در سال‌های اخیر به مراتب از چشم‌انداز دولت‌ها برای این صنعت بیشتر و جلوتر بوده و بخش خصوصی در این صنعت، نقش چشمگیری را در به ثمر رسیدن جایگاه کنونی صنعت فولاد در جهان را دارد اما آنچه مورد گلایه برخی از فعالان این صنعت قرار گرفته عدم توجه به زیرساخت‌های کلان در صنعت و ضرورت حفظ این صنایع به عنوان یک صنعت پیشران و مادر از سوی دولت‌هاست.

خسرو حجتی کارشناس صنعت فولاد و مدیر بازرگانی شرکت فولاد یزد در گفت و گو با خبرنگار آهن‌نیوز با اشاره به عملکرد صنایع فولادی در سال‌های گذشته گفت: صنعت فولاد امروز به عنوان یک صنعت پیشران توانسته است در جایگاه خوبی در میان صنایع بزرگ فولادی جهان قرار بگیرد اما خودتحریمی و برخی از سیاست‌های دولت تا حدود زیادی فعالیت این صنایع را متوقف کرده است.

وی ادامه داد: امروز یکی از معضلات موجود در بخش صنعت جانمایی اشتباه برخی صنایع در استان‌های کم‌آب و عدم بررسی زیرساختی از سوی دولت‌ها و ارائه مجوز برای راه‌اندازی صنایع فولادی است که البته در ماه‌های اخیر از تعداد ارائه مجوزها کاسته شده است. وظیفه دولت فقط اراده مجوز نیست بلکه باید زیرساخت‌های موجود را بررسی کند.

حجتی با بیان اینکه بخشنامه‌های دولتی بسیاری از سیاست‌گذاری‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و تولیدکنندگان را دلسرد می‌کند، اظهار کرد: امروز چنانچه دولت بتواند نگاه کدخدامنشانه خود را از بخش تولیدی بگیرد و صنعت را به معنای واقعی در اختیار افراد دارای اهلیت بگذارد، صنایع فولادی می‌توانند در راستای جهش تولید گام‌های بلندی بردارند.  

انتهای پیام/ م

کد خبر 11440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =