کد خبر 11442
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد؛

افزایش واردات قراضه در ترکیه / آمریکا در صدر تامین‌کنندگان

افزایش واردات قراضه در ترکیه / آمریکا در صدر تامین‌کنندگان

داده‌های اداره آمار ترکیه (TUIK) نشان می‌دهد که در بازه زمانی ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴، شرکت‌های فولادی ترکیه واردات قراضه خود را ۲.۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ افزایش دادند و به ۶.۸۳ میلیون تن رساندند.

 به گزارش خبرنگار آهن نیوز، داده‌های اداره آمار ترکیه (TUIK) نشان می‌دهد که در بازه زمانی ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴، شرکت‌های فولادی ترکیه واردات قراضه خود را ۲.۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ افزایش دادند و به ۶.۸۳ میلیون تن رساندند. همچنین، ارزش واردات در این دوره با ۷.۲ درصد افزایش در سال به ۲.۹۵ میلیارد دلار رسید.

ترکیه در آوریل ۱.۵۱ میلیون تن قراضه وارد کرد که ۵.۹ درصد کمتر از آوریل ۲۰۲۳ است. هزینه‌های واردات با ۱۳.۵ درصد کاهش به ۶۵۹.۷ میلیون دلار رسید.

بر اساس نتایج ۴ ماهه ۲۰۲۴، تامین کنندگان اصلی مواد خام ترکیه عبارتند از: ایالات متحده با ۱.۳۷ میلیون تن ( افزایش ۹.۲ درصدی )، هلند با ۱ میلیون تن ( افزایش ۱۶.۱ درصدی) و انگلستان با ۷۲۸.۹۶ هزار تن ( افزایش ۱۶.۴ درصدی) و بلژیک با ۷۰۱.۰۲ هزار تن (کاهش ۳۱.۶ درصدی) است. این کشورها ۸۳ درصد از کل واردات قراضه توسط مصرف کنندگان ترکیه را تشکیل می‌دهند.

 همچنین، صادرات فولاد از ترکیه در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴ با ۴۹.۴ درصد افزایش در سال به ۴.۲ میلیون تن رسید. رشد صادرات عمدتاً به دلیل افزایش ۸۴.۴ درصدی در محموله‌های محصولات تخت بوده است.

در سال ۲۰۲۳، ترکیه واردات قراضه را ۱۰ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش داد و به ۱۸.۸۳ میلیون تن رساند. کاهش واردات قراضه ترکیه به دلیل استفاده کم از کارخانه‌های فولاد داخلی بود.

از سپتامبر ۲۰۲۲، ترکیه قیمت برق و گاز این صنعت را ۵۰ درصد افزایش داده که وضعیت را برای فولادسازان محلی بدتر کرده است. اما در اواخر سال ۲۰۲۲ و اوایل سال ۲۰۲۳، تنظیم کننده‌های انرژی قیمت گاز و برق صنعت را دانهدکی تعدیل کردند که می‌تواند به بهبود وضعیت صنعت متالورژی کمک کند.

کارخانه‌های فولاد ترکیه که محصولات بلند تولید می‌کنند، به دلیل تقاضای کم و هزینه‌های بالا، گاها دبه دنبال توقف تولید بودند. چنین کارخانه‌هایی نمی‌توانند افزایش قیمت را نه در بازارهای داخلی و نه در بازارهای صادراتی تضمین کنند، در حالی که هزینه‌های انرژی و قراضه بالا باقی مانده است.

ترکیه از نظر تولید فولاد در رتبه هشتم جهان قرار دارد. در سال ۲۰۲۳، فولادسازان ترکیه تولید فولاد را با ۱۴ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۲۲ به ۳۳.۷ میلیون تن رساندند.

کد خبر 11442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =