کد خبر 1150
۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲

در شورای آهن و فولاد چه گذشت؟

در شورای آهن و فولاد چه گذشت؟

نشست مشورتی شورای آهن و فولاد در وزارت صمت با موضوع نحوه بررسی تنظیم بازار و توازن زنجیره فولاد ۱۵ شهریورماه 1401 برگزار شد. 

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، نشست مشورتی شورای آهن و فولاد در وزارت صمت با موضوع نحوه بررسی تنظیم بازار و توازن زنجیره فولاد  روز گذشته ۱۵ شهریور برگزار شد. این جلسه در وزارت صمت با حضور نیازی، معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت، با محوریت‌های نحوه حمایت دولت از شورای آهن و فولاد و بررسی الزامات تأثیرگذاری این شورا در تنظیم بازار و توازن زنجیره آهن و فولاد برگزار شد.

در این جلسه علاوه بر روسا و دبیران تشکل‌های تخصصی زنجیره فولاد شامل انجمن تولیدکنندگان فولاد، انجمن سنگ آهن و انجمن نوردکاران نیز حضور داشتند.

اباذر براری، دبیر انجمن نوردکاران فولاد ایران با اشاره به آغاز به کار شورای آهن و فولاد اظهار داشت: احیای این شورا و برپایی این نشست با هدف ساماندهی زنجیره فولاد، توجه به نقطه نظرات هریک از انجمن‌ها درباره تولید، صادرات و قیمت محصولات فولادی و از همه مهم‌تر ضرورت تشکیل شورای آهن و فولاد در صنعت راهبردی فولاد بود.

وی تصریح کرد: در این نشست اعضای انجمن اتفاق نظر داشتند که اگر بخش خصوصی نظرات خود را تجمیع کند و ارائه دهد، می‌تواند در بهترین حالت ممکن تصمیم زنجیره فولاد را عملیاتی کند. پیشنهاد اغلب شرکت‌کنندگان این بود که دولت نیز سیاست‌گذاری خود را درباره قیمت‌گذاری تجمیع و یکدست کند تا یک رأی مشترک در زنجیره فولاد ایجاد شود.

دبیر انجمن نوردکاران فولاد ایران تصریح کرد: یکدست شدن نظرات انجمن‌های زنجیره فولاد و نهاد تصمیم‌گیر یعنی دولت می‌تواند اتفاق خجسته و میمونی را برای آینده این صنعت رقم بزند.

براری درباره پیشنهاد انجمن نوردکاران به نشست شورای مشورتی آهن و فولاد گفت: برقراری عدالت و بهره‌وری و سود یکسان در زنجیره مهم‌ترین سرفصل و خواسته انجمن نوردکاران بود، زیرا بخش‌هایی از زنجیره، تورم مارجین وجود دارد و در بخش‌های دیگر زنجیره یعنی انتهای زنجیره که با مصرف‌کنندگان نهایی در ارتباط است، مارجین سود منطقی نیست و سیاست‌ها و مولفه‌های تاثیرگذار دولت نمی‌تواند مارجین منطقی برای نوردکاران فراهم کند.

وی در رابطه با انتخاب یک فرد یا شخص به عنوان مسئول شورای آهن و فولاد و مدیریت اجرایی آن افزود: اجماع و تشکل زنجیره فولاد به صورت شورایی اداره خواهد شد و بحث سرپرستی و مدیریت در آن منتفی است.

این فعال صنعتی درباره تبدیل شورای آهن و فولاد به ایجاد کنفدراسیون و یا فدراسیون نیز گفت: پیشنهاد انجمن نوردکاران ایران تشکیل فدراسیون فولاد به عنوان یک نهاد تصمیم‌گیر و ثبت شده در اتاق بازرگانی بود اما فعالان بخش‌های دیگر زنجیره با تشکیل  کنفدراسیون موافق نبودند.

پایان پیام/ ف

کد خبر 1150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =