کد خبر 1177
۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹

نرخ فروش صادراتی یا نرخ پایه گمرک؟

نرخ فروش صادراتی یا نرخ پایه گمرک؟

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در گفتگویی گفت: اختلاف نرخ فروش صادراتی با نرخ پایه گمرک ایران از مشکلات عمده صادرات حوزه معدن و صنایع معدنی است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، یکی از مشکلات عمده صادرات حوزه معدن و صنایع معدنی، اختلاف نرخ فروش صادراتی با نرخ پایه گمرک ایران است که بر مبنای آن، تعهد ارزی ایجاد می‌شود. سیف الله امیری، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در گفتگویی گفت: اختلاف نرخ فروش صادراتی با نرخ پایه گمرک ایران از مشکلات عمده صادرات حوزه معدن و صنایع معدنی است.

سیف الله امیری با اشاره به بررسی شرایط موجود با توجه به اختلاف نرخ فروش صادراتی با نرخ پایه گمرک، اعلام کرد: در حال حاضر وزارت صمت مشغول بررسی کارشناسی و مطالعه با توجه به شرایط حاکم بر بازار است. البته تصمیم و سیاست‌گذاری برعهده شورای هماهنگی و توسعه صادرات وزارت صمت خواهد بود.

وی با بیان تسهیل شرایط وزارت صمت برای کمک به تولیدکنندگان، توضیح داد: همزمان با افزایش قیمت‌ها و رونق صادرات در آغاز جنگ اوکراین و روسیه، وزارت صمت سیاست عوارض صادراتی را اعمال کرد. در شرایط رکود فعلی نیز برای ممانعت از ضرر تولیدکنندگان، برای تجار و بازرگانان سیاست‌ها و تسهیلاتی ایجاد کرده‌ایم تا بتوانند محصولات مورد نیاز خود را از بورس کالا خریداری و صادر کنند و تولیدکنندگان نیز کمتر متحمل صدمه و آسیب مالی شوند.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت تصریح کرد: بازرگانان و تجار می‌توانند برای بازارهای صادراتی هدف خود، در ساعات خاص عرضه، محصولات فولادی از جمله گندله، اسفنجی، شمش و دیگر محصولات خود را از بورس کالا تهیه کنند ولی قبل از آن باید تولیدکنندگان مواد اولیه واحدهای تولیدی‌شان را تامین و مازاد آن به تجار فروخته شود که از جمله راهکارها و سیاست‌های وزارت صمت برای مقابله با کاهش قیمت‌های جهانی محصولات فولادی است.

پایان پیام/ ف

کد خبر 1177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =