کد خبر 1187
۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

نشست اعضای شورای آهن و فولاد با معاون وزیر

نشست اعضای شورای آهن و فولاد با معاون وزیر

مهم‌ترین هدف نشست شورای آهن و فولاد این است که فرایند پیشنهادی قیمت‌گذاری موجب افزایش قیمت کاذب نشود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، سعید عسکرزاده دبیرکل انجمن سنگ آهن ایران از نشست مقامات و مسئولان معدنی وزارت صمت با اعضای شورای آهن و فولاد در هفته جاری خبرداد.

عسکرزاده با اشاره به احیای نشست‌های شورای آهن و فولاد افزود: قرار است روز دوشنبه این هفته اعضای شورای آهن و فولاد درباره تعیین ضرایب قیمتی محصولات فولادی، سیاست‌های صادراتی و شیوه قیمت‌گذاری زنجیره فولاد نشستی را با حضور رضا محتشمی معاون امور معادن و سیدمهدی نیازی، معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت برگزار کنند.

وی ادامه داد: انجمن تولیدکنندگان محصولات فولادی ایران، انجمن سنگ آهن و انجمن نوردکاران ایران منتظرند تا تاریخ این نشست اعلام شود و نظرات و ایده‌های خود را با سیاست‌های بخش معدن وزارت صمت هماهنگ کنند و اگر درباره موضوعی نظر یا ایده خاصی وجود دارد دلایل طرح بحث مطرح شود.

این فعال معدنی با اشاره به وجود فرضیات متعدد در قیمت‌گذاری محصولات فولادی تصریح کرد: در نشست شورای آهن و فولاد مهم‌ترین فرضیه این است که فرایند پیشنهادی قیمت‌گذاری موجب افزایش قیمت کاذب نشود یعنی قیمت‌ها واقعی تعیین شود تا دولت نیز از این فرایند حمایت و تبعیت کند که چنین شرایطی تبعاً نتیجه بهتری را برای زنجیره فولاد ایجاد می‌کند.

پیشتر نیز نشست کمیته مدیریت بازار وزارت صمت برای بازنگری فرمول قیمت‌گذاری سنگ‌آهن در بورس کالا انجام شد که پیشنهاد شد بورس کالا با توجه به شاخص‌های قیمت سایر کشورها، ضریب قیمتی برای کنسانتره آهن ۲۲ درصد شمش فولاد، برای گندله ۲۷ درصد و برای آهن اسفنجی ۶۶ درصد در نظر گرفته شود.

در پایان این نشست نیز مقرر شده بود انجمن‌های فعال در زنجیره فولاد از انجمن سنگ آهن تا تولیدکنندگان فولاد و نوردکاران در جلسات مشترک در آینده نزدیک، یک فرمول قیمت پایه را با ضرایب مشخص تعیین و برای تصویب هیات مدیره بورس کالا، به شرکت بورس کالا ارسال کنند.

پایان پیام/ ف

کد خبر 1187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =