کد خبر 1190
۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

عرضه فولاد در بورس کالا خارج از چارچوب قانونی است

عرضه فولاد در بورس کالا خارج از چارچوب قانونی است

مشکل اینجاست که برخی عرضه در بورس را خارج از چاچوب قانون مدیریت می‌کنند. برخی می‌کوشند ابتدا با عرضه قطره چکانی فولاد در بورس کالا با وجود تقاضای زیاد و افزایش قیمت، این کالا را بیرون از بورس به فروش برسانند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، گزارش تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان درحالی در مجلس شورای اسلامی قرائت شد که گویای تخلفات مالی بی‌شمار در این بخش بود.

همچنین انتشار گزارش حدود ۳۰۰ صفحه‌ای، نشان از بروز تخلفات گسترده مالی در این شرکت در بازه زمانی مهر ۱۳۹۷ تا تیر ماه ۱۴۰۰ داشت.

با این حال نمایندگان مجلس هم این گزارش را برای رسیدگی به قوه قضائیه ارسال کرده‌اند، اما در بسیاری از بخش‌ها با اطمینان از تخلف و هزینه‌کرد منابع بر خلاف قانون صحبت به میان آورده‌اند.

اما با فروکش کردن حواشی پیرامون این تحقیق و تفحص، موضوع مصوبه قانونی در زمینه عرضه فولاد در بورس کالا که موجب رانت بالایی شده و در تحقیق و تفحص مجلس هم به آن اشاره شد، مدنظر قرار گرفت.

حال با طرح این موضوع باید دید آیا مجلس برای این مهم اصلاح قوانین را مدنظر قرار خواهد داد؟

مصطفی طاهری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است؛ اگر عرضه فولاد در بورس با فرمت و سازوکار مشخصی اتفاق بیافتد این مسئله آسیب‌های دیگر را به دنبال نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: اگر ما به اندازه نیاز کشور و یا حتی کمی بیشتر از آن را در بورس کالا عرضه کنیم مشکلی پیش نمی‌آید لذا مشکل اینجاست که برخی عرضه در بورس را مدیریت می‌کنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: برخی می‌کوشند ابتدا با عرضه قطره چکانی فولاد در بورس کالا با وجود تقاضای زیاد و افزایش قیمت، این کالا را بیرون از بورس به فروش برسانند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: ما اگر الزام عرضه فولاد و کالاهایی که به اندازه نیاز کشور تولید می‌کنیم به بورس را داشته و این موضوع را به قانون تبدیل کنیم، هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

انتهای پیام/

کد خبر 1190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =