کد خبر 121
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

توسعه ریلی کشور در پشت درهای فولاد مبارکه

توسعه ریلی کشور در پشت درهای فولاد مبارکه

مدیرعامل هلدینگ توکاریل گفت: بزرگترین مشکل ما نبود نیروی کشش و لوکوموتیو است. اگر نتوانیم به موقع مواد معدنی مورد نیاز فولاد مبارکه را به دست آنها برسانیم در میزان تولیدات این شرکت با کاهش جدی تولید مواجه خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز، هلدینگ توکاریل در سال ۱۳۸۳ تأسیس و از سال ۱۳۸۵ در حال حمل ریلی کنسانتره و گندله از معادن چادرملو، چغارت و سنگان به مقصد مجتمع فولاد مبارکه است. این شرکت تنها دارنده واگن‌های ۶ محوره لبه بلند معدنی با ظرفیت ۱۰۵ تن در کشور به تعداد ۱۹۲۰ دستگاه و ظرفیت بارگیری و حمل سالیانه بیش از ۱۳ میلیون تن مواد معدنی و همچنین ۹۵ دستگاه واگن لبه کوتاه ۴ محوره چند منظوره بزرگترین شرکت حمل و نقل ریلی در بخش بار است.

هلدینگ توکاریل متشکل از شرکت اصلی به همراه شرکت آسیا سیر ارس و شرکت توکاکشش ناوگانی متشکل از ۱۹۲۰ دستگاه واگن ۶ محوره لبه بلند، ۷۹۳ دستگاه واگن لبه بلند ۴ محوره، ۴۹۴ دستگاه واگن لبه کوتاه ۴ محوره، ۲۵۸ دستگاه واگن عریض ۴ محوره و ۹۲۱ دستگاه واگن فله بر در اختیار دارد.

محسن سعید بخش مدیرعامل هلدینگ توکاریل، با معرفی این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت حمل و نقل ریلی کشور گفت: حدود ۳۰ درصد بار گروه معدنی و نزدیک به یک چهارم بار کشور را این شرکت حمل و نقل می‌کند.

وی ادامه داد:‌ حفظ جایگاه حمل بار ریلی، تامین منافع سهام‌داران، جذب، آموزش و تربیت نیروهای جوان تحصیل‌کرده، تامین قطعات از تولیدکنندگان اصلی داخلی و خارجی، توسعه ناوگان (افزایش واگن)، توسعه نیروی کشش (خرید لکوموتیو)، راه‌اندازی بزرگترین مرکز تعمیراتی، جذب مشتریان جدید و ورود به بار ترانزیت از اهداف اصلی و بلند مدت شرکت توکاریل است.

سعید بخش افزود: ما به عنوان بزرگترین شریک تجاری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و با فولاد مبارکه همکاری داریم. امیدوارم که در سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴ بتوانیم طرح‌های توسعه‌ای خود را به نحو احسن در سطح کشور به اجرا دربیاوریم.

مدیرعامل هلدینگ توکاریل گفت: درحال حاضر بزرگترین مشکل ما نبود نیروی کشش و لوکوموتیو است. نزدیک به هزار واگن باری ما در منطقه شرق و نزدیک یزد به دلیل نبودن لوکوموتیو متوقف است و امیدواریم که هرچه زودتر این مشکل با پیگیری‌های شرکت راه‌آهن و سایر شرکت‌های مرتبط مرتفع شود تا بتوانیم بهره‌وری خود را افزایش دهیم و قطعاً اگر نتوانیم به موقع مواد معدنی مورد نیاز فولاد مبارکه را به دست آنها برسانیم در میزان تولیدات این شرکت با کاهش جدی مواجه خواهیم شد و اگر این کاهش به بازار تسری یابد در سایر مشاغل مرتبط و قیمت فولاد تاثیر خواهد گذاشت و امیدواریم این مشکل پیش نیاید. البته شرکت مپنا در حال تولید این واگن‌ها با قدرت ۳ هزار اسب بخار است اما ما به لوکوموتیوهایی ۴ هزار اسب بخاری داریم تا توانایی حمل بار مورد نظر ما را داشته باشد.

شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد،‌ شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نیروهای مسلح و شرکت حمل و نقل توکا از سهامداران حقوقی عمده شرکت توکاریل هستند.

پایان پیام/ ف

کد خبر 121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =