کد خبر 1274
۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱

تغییرات قیمتی احتمالی فلزات اساسی در ۲۰۲۳

تغییرات قیمتی احتمالی فلزات اساسی در ۲۰۲۳

سیاست رشد بهره بانکی کشورها به روی تقاضا اثرگذار بوده و چشم‌انداز مصرف را اندکی کاهش داده و بازار را با مازاد عرضه مواجه می کند. وضعیت در دوره بلندمدت‌تر، با ثبات خواهد شد.

به گزارش پایگگاه خبری آهن‌نیوز، سیاست رشد بهره بانکی کشورها به روی تقاضا اثرگذار بوده و چشم‌انداز مصرف را اندکی کاهش داده و بازار را با مازاد عرضه مواجه می کند. وضعیت در دوره بلندمدت‌تر، با ثبات خواهد شد.

زغال سنگ حرارتی انتظار رشد قیمت ناشی از محدودیت انرژی زمستانه در اروپا را دارد.

مس؛ کاهش متوسط قیمت امسال از ۹۵۰۰ به ۸۷۰۰ دلار به دلیل انتظار کاهش رشد اقتصاد دنیا داشت. 
پیش‌بینی قیمت‌های سال ۲۰۲۳ از ۸۵۰۰ به ۸۰۰۰ دلار کاهش داده شده و قیمت مس سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ در محدوده ۷۵۰۰ دلار و قیمت‌های بلندمدت نیز در محدوده ۷۰۰۰ دلار خواهد بود.

سنگ آهن؛ قیمت‌های امسال از محدوده ۱۲۰ به ۱۱۵ دلار کاهش داده شده است، نمای سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ نیز در محدوده ۸۵ و ۷۵ و ۷۰ دلار بوده و نمای بلندمدت نیز در محدوده ۷۰ دلار خواهد بود

زغال سنگ کک شو؛ چشم‌انداز قیمت امسال فوب استرالیا از ۴۰۰ به ۳۷۰ دلار کاهش داده شده است و قیمت سال آینده ۲۰۰ دلار و سال ۲۰۲۴ نیز در محدوده ۱۴۰ دلار است.

آلومینیم زیر فشار قیمت‌های انرژی بوده که مانع افت زیاد قیمت می‌شود. قیمت امسال از ۲۹۵۰ به ۲۷۰۰ دلار کاهش داده شده و در سال آینده از ۲۶۰۰  به ۲۵۰۰ دلار اصلاح شده است. قیمت سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ نیز در محدوده ۲۵۰۰ و ۲۲۵۰ دلار بوده و در بلندمدت در ۲۰۰۰ دلار تثبیت می‌شود.

روی، تولید معادن ثابت بوده و با افت تقاضا، قیمت‌ها رو به کاهش می‌رود. قیمت‌ها از ۳۶۰۰ به ۳۴۰۰ دلار اصلاح شده، در ادامه در سال ۲۰۲۳ نیز از ۳۰۰۰ به ۲۸۰۰ دلار اصلاح شده است. متوسط قیمت ۲۰۲۴ برابر ۲۵۰۰ دلار و ۲۰۲۵ نیز ۲۲۰۰ دلار بوده و در بلندمدت در ۲۱۰۰ دلار تثبیت خواهد شد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 1274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =