کد خبر 1287
۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴

خانه فولاد؛ یک واسطه تخصصی

خانه فولاد؛ یک واسطه تخصصی

خانه فولاد می‌تواند با حضور موثر خود واسطه‌های غیرتخصصی را کنار بزند و به عنوان یک واسطه تخصصی به منظور تسهیل مسایل و پیشبرد اهداف خود با دولت در ارتباط و هماهنگی باشد و در شرایط خاص همچون تحریم‌ها به دولت مشاوره دهد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، محسن رضایی روز جمعه در نشستی با مدیران شرکت‌های فولادی خوزستان در اهواز، از رقابت‌های ناسالم به عنوان یکی از عوامل بازدارنده در تامین منافع ملی و حتی شرکت‌های فولاد یاد کرد و گفت: شرکت‌های فولادی با یک برنامه‌ریزی منسجم به ویژه در زمینه نحوه ورود به بازار و ارایه قیمت، می‌توانند بازارهای خود در خارج از کشور به گونه‌ای که منافع شرکت‌های فولادی تامین شود توسعه و گسترش دهند.

وی با اشاره به اهمیت و نقش خانه فولاد در خوزستان گفت: با توجه به وجود شرکت‌های فولادی در خوزستان، مسایل و مشکلات بخش فولاد می‌تواند در این خانه بررسی و برطرف گردد.
وی هدف از تشکیل خانه فولاد را دستیابی بهتر به منافع مشترک شرکت‌های فولادی در استان، توزیع عادلانه مواد اولیه، جلوگیری از شکل‌گیری رقابت‌های ناسالم، بازاریابی و مدیریت بازارهای خارج از کشور و کمتر شدن دخالت دولت در این بخش برشمرد.
وی افزود: بازارهای خوبی خارج از کشور وجود دارد که به دلیل پراکندگی این بازارها معمولاً از چشم شرکت‌های ما مغفول می‌ماند.
رضایی ادامه داد: خانه فولاد می‌تواند با حضور موثر خود واسطه‌های غیرتخصصی را کنار بزند و به عنوان یک واسطه تخصصی به منظور تسهیل مسایل و پیشبرد اهداف خود با دولت در ارتباط و هماهنگی باشد و در شرایط خاص همچون تحریم‌ها به دولت مشاوره دهد.
معاون رییس جمهور در بخش دیگر از سخنان خود به اهمیت عضویت شرکت‌های فولادی در کنسرسیوم سنگ آهک اشاره کرد و گفت: نباید استان خوزستان که جزو نخستین استان‌های فولادی کشور بوده است امروز در تامین مواد اولیه خود با مشکل روبه رو شود لذا عضویت در این کنسرسیوم را به عنوان یک مساله مهم، پیگیری می‌کنم.
وی ادامه داد: شرکت‌های فولادی برای تامین برق خود و به منظور پیشگیری از هر گونه خلل در زمینه تولید باید نسبت به ایجاد نیروگاه برقی اقدام کنند.
رضایی با تاکید بر ظرفیت‌های خوزستان در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه کشاورزی بر تشکیل خانه شیلات و خانه امنیت غذایی نیز تاکید کرد.

معاون اقتصادی رییس جمهور در این آیین که با حضور مدیران شرکت‌های فولادی در خوزستان برگزار شد در جریان آخرین وضعیت مسایل شرکت‌های فولادی استان قرار گرفت.

پایان پیام/ ف

کد خبر 1287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =