کد خبر 1301
۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲

دورنمای نامعلوم پیمان شانگهای برای بازار فولاد

دورنمای نامعلوم پیمان شانگهای برای بازار فولاد

پیوستن ایران به پیمان شانگهای نیاز به تامل و دقت بیشتری دارد و نه می‌توان برای آن دورنمای روشن و مثبت و یا آینده‌ای تاریک متصور شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، مهرداد اکبریان، رئیس انجمن سنگ آهن ایران با اشاره به الحاق ایران به پیمان شانگهای افزود: پیوستن ایران به پیمان شانگهای نیاز به تامل و دقت بیشتری دارد و نه می‌توان برای آن دورنمای روشن و مثبت و یا آینده‌ای تاریک متصور شد.

وی با بیان اینکه اعضای پیمان شانگهای مشکلات زیادی درسیستم های اقتصادی‌شان دارند ادامه داد: در این پیمان باید دید چند درصد از معاهدات و قراردادهای اعضای پیمان شانگهای قابل عملیاتی شدن است و چند درصد از اعضا پای قول‌هایشان ایستاده‌اند.

اکبریان اظهار داشت: پیوستن ایران به پیمان شانگهای باید با توجه به سرنوشت اقتصادی، جذب پولی و صنعتی و رشد اقتصادی اعضای این پیمان باشد ولی درباره صنعت فولاد ایران با پیوستن به این پیمان باید گفت این پیمان می‌تواند هم امتیاز و هم پاشنه آشیل برای ایران باشد.

وی با اشاره به اقدامات توسعه‌ای ایران در بخش فولاد گفت: تولید فولاد ایران سال‌های طولانی در حدود ۹ میلیون تن در سال بود اما اکنون ظرفیت تولیدی ما به ۳۴ میلیون تن رسیده است و به زودی رکورد ۴۵ تن هم زده خواهد شد زیرا دولت برانجام طرح‌های توسعه‌ای اهتمام زیادی دارد.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران افزود: تولید فولاد در کشور تا مرز ۳۴ میلیون تن دو تا سه برابر مصرف داخلی است و اگر نتوانیم صادرات موثر داشته باشیم ظرفیت تولیدی ما بی‌معنی خواهد بود و این حجم از تولید باری عظیم بردوش صنعت فولاد خواهد بود.

پایان پیام/

کد خبر 1301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =