کد خبر 1364
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷

کوره‌بلند ذوب‌آهن اصفهان در مسیر افزایش تولید

کوره‌بلند ذوب‌آهن اصفهان در مسیر افزایش تولید

با انجام پنج تعمیرات همزمان کوره بلند شماره سه ذوب آهن اصفهان در مسیر افزایش تولید قرار گرفت.

به گزارش آهن‌نیوز، به همت تلاشگران ذوب آهن اصفهان در مدیریت های مهندسی نت مکانیک و کوره بلند، پس از ۱۳ سال و در پنج شیفت، پنج تعمیرات همزمان شامل تعویض لنت نوار نقاله CC۳، تعویض لنت KD۳-A۲، تعویض لنت C۱، بازسازی بدنه بونکر و صفحات محافظ کوره بلند سه، به همراه تعویض شاسی، موتور گر Z یبکس و محرک نوار نقاله K۲ باتری سه، سی‌ام شهریورماه با موفقیت انجام گرفت.

مدیر بخش کوره بلند ذوب‌آهن اصفهان در این باره گفت: انتقال مواد آهن دار و کک در کوره بلند شماره ۳ توسط لنت CC۳ انجام می‌گیرد و در صورت توقف این لنت، کوره بلند شماره ۳ که بیش از ۴۰ درصد چدن کارخانه را تولید می‌کند متوقف می‌شود، بنابراین تعمیر و نگهداری لنت CC۳ برای کارخانه اهمیت ویژه‌ای دارد.

همایون صمیمی با اشاره به اینکه کوره بلند شماره ۳ در سال ۱۳۸۸ راه‌اندازی شد و در ۱۳ سال گذشته حدود ۱۶ میلیون تن تولید چدن داشته است، افزود: حدود ۳۷ میلیون تن مواد آهن‌دار و کک با لنت CC۳ به دهانه این کوره ارسال شده و با توجه به نیاز به بازسازی آن و بررسی کارشناسان کارخانه و برگزاری جلسات متعدد، تعویض لنت CC۳ در دستور کار قرار گرفت.  

وی ادامه داد: به همین منظور کوره بلند با شارژ ویژه در تاریخ ۲۹ شهریور متوقف شد و پس از تعویض لنت و انجام سایر امور تعمیراتی، بعد از ۴۴ ساعت بدون اختلال راه‌اندازی شد و به ظرفیت اسمی رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 1364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =