کد خبر 14
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱

فرصت مناسب برای فروش فولاد در آشفته بازار جهانی

فرصت مناسب برای فروش فولاد در آشفته بازار جهانی

عضو انجمن نوردکاران فولادی ایران می گوید؛ اکنون که قیمت فلزات جهانی بر مدار رشد قرار گرفته است، فرصت را باید مغتنم شمرد تا علاوه بر تلاش برای افزایش میزان تولید این کالا در کشور، از محل فروش و صادرات آن نیز ارزآوری قابل توجهی نصیب کشور شود.

بهمن قاسمی، عضو انجمن نوردکاران فولادی و مدیرعامل شرکت فولاد آرین در گفتگو با آهن‌نیوز اظهار داشت: هر چند مشکلات عدیده‌ای چون سیاست‌گذاری‌های غلط، تصمیمات نادرست و وجود مشکل سرمایه در گردش، سد راه تولید انبوه صنعت فولاد شده است، اما ظرفیت تولید این کالای استراتژیک در کشور بسیار بالاست طوری که با رفع چنین موانعی می‌توان علاوه بر تامین نیازهای داخل به راحتی اهداف چشم‌انداز صادرات را محقق کرد.

این کارآفرین و فعال اقتصادی، رونق صنعت فولاد در کشور را مستلزم رفع موانع تولید و تامین نیازهای ضروری برای بالندگی بیش از پیش این صنعت مهم برشمرد و افزود: به طور مثال ظرفیت کارخانه نوردی که بنده اداره آن را در دست دارم به دلیل کمبود منابع بانکی برای تامین سرمایه در گردش کارخانه هم اکنون 25 درصد بوده که ظرفیت 75 درصدی مابقی آن متاسفانه بلااستفاده است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که فولاد ایران از کیفیت مناسب و پشتوانه تولید خاصی برخوردار است و از طرفی دنیا نیز در عصر کنونی نیازمند این کالاست، بنابراین شرایط تولید مناسب فولاد برای کشور باید به خوبی مهیا شود چرا که این صنعت جز مهمترین صنایع زیرساختی و توسعه پایدار در همه دنیا محسوب می‌شود.

قاسمی، در ادامه با بیان اینکه توجه و تمرکز بر توسعه صنعت فولاد بی‌تردید کمک شایانی به رشد اقتصاد، اشتغال و پیشرفت کشور می‌کند، تصریح کرد: رونق بخش تولید، عمران و آبادانی، توسعه و پیشرفت همه صنایع نیازمند صنعت فولاد است با این وجود چنین صنعت مهمی باید مورد حمایت قرار گیرند. 

وی به موضوع مذاکرات برجام و انجام توافقات برای رفع تحریم‌های بین‌المللی و تاثیر آن در این صنعت اشاره کرد و اظهار داشت: چنانچه توافق نهایی در مذاکرات برجام به رفع تحریم‌ها بی‌انجامد صادرات فولاد بیش از پیش رونق خواهد گرفت از طرفی طبق برنامه چشم‌انداز 1404 تولید فولاد در کشور باید به 54 میلیون تُن برسد که 32 میلیون تُن آن صرف مصارف داخلی و قرار است مابقی آن در صورت دستیابی به این حجم تولید طی 3 سال آینده صادر شود.

عضو انجمن نوردکاران فولادی و مدیرعامل شرکت فولاد آرین در ادامه اظهار داشت: همه بازارهای دنیا بخصوص اروپا در پی جنگ روسیه و اوکراین آشفته شده‌اند طوری که قیمت نفت و فلزات با رشد قابل‌توجهی همراه شده است و چنانچه این جنگ ادامه‌دار شود با توجه به تاثیرگذاری منفی آن بر تولید فولاد و رشد قیمت‌ها در دنیا بنابراین در صورت توجه به بخش تولید فولاد داخلی با هدف صادرات می‌توان از این آشفته بازار ارزآوری قابل توجه‌ای را نصیب کشور کرد.

قاسمی تصریح کرد: از آنجایی که همه صنایع و مراکز تولید وابسته به فولادند، بنابراین فولاد زمینه‌ساز تحرک اقتصاد کشور به شمار رفته که اگر این صنعت مهم مورد بی‌مهری مسئولان نسبت به رفع مشکلات سد راه آن و تامین نقدینگی مورد نیاز قرار گیرد، بی‌تردید چرخ اقتصاد کشور به کندی خواهد چرخید و پیشرفتی در اقتصاد حاصل نمی‌شود.

انتهای پیام/ پ.ف

کد خبر 14

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =