کد خبر 1429
۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

سریع‌ترین قطار باری در راه‌آهن شرق رکورد زد

سریع‌ترین قطار باری در راه‌آهن شرق رکورد زد

مدیرکل راه آهن شرق گفت: با شکسته شدن رکورد سریعترین سیر قطار باری، برای اولین‌بار در راه‌آهن شرق یک قطار باری زیر ۲۰ ساعت سیر کرد.

به گزارش آهن‌نیوز، علی حکامی قاسمی در بازدید طرح های توسعه ریلی راه آهن شرق در طبس اظهار داشت: در راستای برنامه های ابلاغی مدیریت عالی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اجرای تعهدات حمل و نقلی ریلی بین راه آهن کشور و کشورهای همجوار و افزایش استفاده از پتانسیل های موجود حمل ترانزیتی بارهای ریل پسند  قطار ترانزیت ساعت: 23:45 چهارشنبه 13 مهرماه وارد منطقه شرق شد و ساعت 18:15 پنجشنبه 14 مهرماه از این محور خارج شد.

وی افزود: مجموع سیر این قطار در منطقه شرق مدت 18ساعت و نیم است که رکورد سریع ترین سیر قطار باری در این محور شکسته شد و برای اولین بار زیر 20 ساعت یک قطار باری در محور سیر داده شد.

مدیرکل راه آهن شرق  همچنین گفت: در شش ماه اول سال جاری جابجایی مسافر در اداره کل راه آهن شرق نسبت به مدت مشابه سال قبل 90 درصد رشد داشته است.

حکامی قاسمی با بیان اینکه در شش ماه گذشته از ابتدای سال جاری تا کنون195 هزار و 372  نفر توسط این اداره کل جابجا شده اند گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ( فروردین ماه 1400 تا شهریور ماه 1401) که 102 هزار و 884  نفر جابجا شده اند 90  درصد رشد دارد که نشان از استقبال مسافران و تلاش کارکنان این اداره کل دارد.

 وی افزود: 9 رام قطار مسافری کرمان – مشهد( 2 رام)، بندرعباس – مشهد( 2 رام)، یزد – مشهد (2 رام) ، شیراز – مشهد، طبس – تهران و خواف – تهران در این محور به مردم مشغول خدمت رسانی هستند.

مدیرکل راه آهن شرق ادامه داد: در حال حاضر میزان سهمیه اختصاص یافته به این اداره کل از قطارهای کمربندی و عبوری بر اساس سهمیه این اداره کل  204 صندلی به صورت رفت و برگشت است.

وی ادامه داد: امکان جابه‌جایی مسافران از تمامی شهرهای استان خراسان جنوبی نیز وجوددارد که شهروندان سایر شهرهای خراسان جنوبی می‌توانند با خودرو به طبس مراجعه کرده و با پارک خودرو در پارکینگ های موجود  ادامه سفر خود را با قطار انجام دهند.

حکامی قاسمی با بیان اینکه قطارهای با کیفیت مناسب و بالا در این محور تردد کرده و مسافران را جابه‌جا می‌کنند و با اشاره به فضای فیزیکی مناسب و جایگاه مطلوب ایستگاه های این اداره کل گفت: در حال حاضر دفاتر فروش بلیت های قطار در اکثر شهرها فعال است که امکان افزایش نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =