کد خبر 1454
۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور تأکید کرد

ورق خودرو باید فولاد کم‌کربن باشد نه حلبی سه لایه!

ورق خودرو باید فولاد کم‌کربن باشد نه حلبی سه لایه!

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور ضمن تاکید بر استفاده از ورق های فولادی کم کربن در ساخت خودرو، گفت: نباید تولیدات ما به گونه ای باشد که خودرو تبدیل به آلت قتاله شود.

به گزارش آهن‌نیوز، سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور انتظامی کشور در جشنواره کروکی‌های برتر که صبح امروز برگزار شد، گفت:  در بحث تصادفات ۳۲ دستگاه نقش دارند و باید از همین دستگاه‌ها درباره اجرای وظایف شان توضیح خواسته شود، حدود ۵۰ درصد جانباختگان در همان لحظه اول، ۶ درصد در حین انتقال و ۴۴ درصد به دلیل تروما جان خود را از دست می‌دهند.

وی درباره نقش وسایل نقلیه در تصادفات گفت: تصادف یک امر اجتناب‌ناپذیر است چرا که کوچکترین غفلت باعث بروز آن می شود اما دلیل نمی‌شود در هر تصادفی افراد بمیرند و یا خودرو آتش بگیرد و درهای ماشین قفل شود. در هیچ جای دنیا تولید خودرو اینگونه نیست. از خودروسازان خواسته ایم برای خدا به دنبال کیفیت و ایمنی بروند.

رئیس پلیس راهور با انتقاد از طرح دو فوریت مجلس و طرح اسقاط خودرو مسکوت مانده است، گفت: در تمام دنیا ورق خودرو فولاد کم کربن است نه ورق حلبی سه لایه! نباید به گونه ای باشد که چیزی را تولید کنیم که آلت قتاله باشد نباید ستون های خودرو در تصادفات در بدن سرنشین خودرو برود. ما حرفمان را می زنیم باید صنعت خودرو اصلاح شود و از ظرفیت دانشگاهها استفاده شود. 

سردار هادیانفر تصریح کرد: اگر براساس متغیرها شرایط را ببینیم توانسته ایم در کاهش آمار جانباختگان موفق باشیم اما برای ما قانع کننده نیست و حتی یک نفر هم که در تصادفات جان خود را از دست دهد برای ما زیاد است.

انتهای پیام/

کد خبر 1454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =