کد خبر 1486
۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت:

فولاد در رتبه سوم صادرات کشور

فولاد در رتبه سوم صادرات کشور

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: اکنون فولاد سومین رتبه صادرات کشور را از آن خود کرده، اما همین میزان شاید کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت ما برای صادرات است، که باید دراین خصوص نیز چاره اندیشی شود.

به گزارش آهن‌نیوز، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: در پی رکود بازار جهانی فولاد، شاهد افت تولید حدود تولید حدود ۵ درصدی فولاد، نسبت به مدت مشابه سال گذشته در جهان بوده‌ایم و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری میلادی، نسبت به ۲ سال گذشته همچنان شاهد افت تولید فولاد در عرصه بین‌المللی و جهانی باشیم.

یاسر طیب نیا در ادامه افزود: از بین ۱۰ فولادساز برتر جهان رشد تولید در کشورهای ایران و هند بیش از ۷ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه هدف گذاری زنجیره تولید فولاد کشور باید صادرات محصول نهایی باشد، گفت: در حال حاضر، فولاد سومین رتبه صادرات کشور را از آن خود کرده، اما همین میزان شاید کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت ما برای صادرات است که باید در خصوص نیز چاره اندیشی شود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: با افزایش ۲۰ میلیون تنی ظرفیت تولید فولاد کشور طی ۳ سال آینده، باید برنامه‌ریزی جدی برای صادرات داشته باشیم؛ چراکه در حل حاضر رقابت‌پذیری کشورمان در حوزه فولاد به شدت پایین است.

وی با اشاره به چالش‌های زنجیره تولید فولاد در کشور اظهار داشت: در حوزه‌های سیاست‌گذاری و ساختاری با مسائل زیادی در زنجیری تولید فولاد کشور مواجه هستیم؛ حوزه‌های تامین مواد اولیه، انرژی، زیر ساخت، پایداری محیط زیست و کیفیت محصولات نیز از دیگر چالش‌های مهم در این زنجیره است.

انتهای پیام/

کد خبر 1486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =