کد خبر 1494
۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵

هر چه زدیم به در بسته خورد!

هر چه زدیم به در بسته خورد!

سعید الهویی مربی گل‌گهر گفت: بعضی روزها توپ‌های شما گُل نمی‌شود، به اندازه کافی موقعیت روی دروازه حریف ایجاد کردیم.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، سعید الهویی، مربی گل گهر پس از شکست یک بر صفر مقابل نساجی در سیرجان گفت: فکر می کنم در این بازی به‌جز گل زدن، هر کاری که برای پیروزی لازم بود؛ انجام دادیم. می دانستیم نساجی در شکل حملات، تیم خوبی است و گل های زیادی به ثمر رسانده است و می تواند در ضدحمله خیلی خوب عمل کند. می دانستیم آنها برای ساختار تهاجمی ما خطرناک هستند چون در انتقال حمله به دفاع، ما را دچار مشکل می کنند.

مربی گل گهر خاطرنشان کرد: اجازه بازی‌سازی از عقب زمین را به آنها ندادیم و روند بازی را به سمتی که می خواستیم، بردیم. به اندازه ای که بتوانیم با انرژی خوب پیروز بازی باشیم، موقعیت ایجاد کردیم ولی متأسفانه در 2 بخش دچار اشکال بودیم. ابتدا در تمام کنندگی که موقعیت های زیادی ایجاد کردیم ولی از آنها استفاده نکردیم و این نیاز به تمرین بیشتر دارد. یک بخشی از تمرینات ما در زمین است و بخشی نیز تمرینات ذهنی است که مربی با شناختی که از بازیکنان دارد باید انجام دهد. موضوع دوم این است که با یک توپ خیلی ساده گل خوردیم. برای اینکه بتوانیم در روند رو به رشدمان رو به جلو حرکت کنیم، باید از اشتباهات کوچک که عواقب بزرگی را برایمان به دنبال دارد؛ کم بکنیم.

به تیم نساجی تبریک می گویم. به هر حال با شرایطی که برای این بازی آمدند، به هدفشان رسیدند. شکل و مدل بازی که انتخاب کردند، خیلی به ما ارتباطی ندارد و خودشان خواستند به آن شکل بازی کنند. ما سبک خودمان را بازی کردیم، چه زمانی‌که بازی بدون گل بود و چه وقتی که عقب بودیم. برابر مردم سیرجان و هواداران گل گهر شرمنده هستیم و امیدوارم در بازی های بعدی جبران کنیم.

او در پاسخ به سوالی در مورد تغییرات در ترکیب گل گهر گفت: یک مربی باید چالش های مختلف را در نظر بگیرد. در بازی نفت مسجدسلیمان، 2 ساعت با اتوبوس راهی این شهر شدیم و 2 ساعت نیز برگشتیم و 2 پرواز نیز داشتیم. پس شرایطی که برای ریکاوری بازیکنان به وجود آمد، باعث شد تا آقای قلعه نویی تغییراتی را در ترکیب تیمشان انجام دهند. وسلی گومز که در نیمه دوم به میدان آمد، کارش را خیلی خوب انجام داد و موقعیت های خوبی را خلق کرد. یک جایی شما باید ریکاوری بازیکنان را در نظر بگیرید. چون ما با ابزارهایی که داریم، وضعیت بدنی بازیکنان را در نظر می گیریم و براساس آن می فهمیم بازیکنی برای آغاز بازی خود ریکاوری کرده است یا نه. شاید اگر امیر جعفری از ابتدا وارد زمین می شد، نمی توانست اینقدر سرحال و با کیفیت بازی کند.

الهویی اظهار داشت: شاخص های مختلفی در کنار هم قرار می گیرد تا ترکیب تیم مشخص شود. ولی فکر نمی کنم بازی کردن یا نکردن هر بازیکنی از جمله امیر جعفری منجر به باخت ما شده باشد. ما امروز تمرکز لازم را روی توپ های ارسال شده به روی دروازه نداشتیم. باید این مشکل را برطرف کنیم تا دوباره به روند پیروزی هایمان برگردیم.

ما از هفته پنجم به بعد روی ضربات ایستگاهی تغییرت تاکتیکی داشتیم. طبق آمار، موقعیت های خطرناک حریف کمتر شده است. در یک بازی مثل امروز، خیلی راحت دروازه ما باز شد. مطمئنا باز هم تمرین خواهیم کرد و سعی می کنیم اشتباهات را به حداقل برسانیم. مدل بازی گل گهر یک تاکتیک مانند پاور پلی فوتسال بود که بازیکن، لباس گلر را می پوشد و جلو می آید. نیمه دوم نیز تاکتیک تیم ما پاور پلی بود و حتی محسن فروزان روی خط نیمه زمین بود. طبیعتا وقتی این مدل بازی را داریم و سعی می کنیم با تنوع های تاکتیکی به حریف ضربه بزنیم، آنها را مجبور به عقب نشینی می کنیم تا فشرده شده و فقط دل به ضدحملات و ضربات ایستگاهی ببندد. باید سعی کنیم در مقابله با ضدحملات و ضربات ایستگاهی، کمترین اشتباهات را داشته باشیم. هفته بعد تمرین می‌کنیم تا این اشتباهات را کاهش دهیم.

وی درباره اینکه به نظر می رسید بازیکنان گل گهر میل به گلزنی نداشته اند، گفت: فکر نمی کنم چنین موضوعی بوده باشد. هر بازیکنی که وارد زمین شد، دوست داشت گل بزند. ولی ما به هر طریقی و به هر قیمتی به دنبال پیروزی و گلزنی نیستیم؛ اگر نگاه کنید در دقایقی که به دنبال تغییر سیستم رفتیم، خبری از توپ های بلند و بی هدف نبود. ما به آن مناطقی که در نظر داشتیم می رفتیم و از آنجا ارسال می کردیم. در نیمه اول به اندازه کافی موقعیت خلق کردیم. 2 فرصت خوب را علیرضا حقیقی مهار کرد. بیکارترین بازیکن زمین محسن فروزان بود و فکر می‌کنم بالاترین نمره را علیرضا حقیقی دریافت کند، او چند موقعیت گلزنی را از ما گرفت. ما به اندازه کافی موقعیت ایجاد کردیم و به حریف هم موقعیتی ندادیم، ولی متاسفانه امروز از آن روزهایی بود که قرار نبود توپ هایمان وارد دروازه شود. البته نه پای شانس را به وسط می آوریم و نه چیز دیگری. ما مقصر خودمان هستیم و باید اشتباهاتمان را کمتر کنیم و از موقعیت ها استفاده کنیم.

او درباره داور بازی نیز گفت: آقای سلطانی یکی از داوران جوانی هستند که استعداد خیلی خوبی دارند و فکر می کنم که به یکی از داوران بین‌المللی تبدیل شوند. به ایشان خسته نباشید می گوییم. اما در دو، سه صحنه معترض هستیم. در صحنه اول که منجر به گل شده بود، با علیرضا علیزاده برخوردی صورت گرفت که این صحنه خطا بود و ایشان نگرفت. صحنه دوم نیز روی پورعلی بود. در آخر بازی نیز از داور تشکر کردیم. در مورد این صحنه ها نیز کارشناسان داوری باید نظر بدهند. باید به داوران کمک کنیم تا بازی ها بهتر برگزار شود. فقط خواهشی از داوران داریم، چون ما تیمی هستیم که فوتبال بازی می کنیم، در جریان بودن بازی برای ما خیلی مهم است. ما از این داور و سایر داوران فقط همین را می خواهیم. ما تیمی نیستیم که بازیکنمان بی دلیل خودش را روی زمین بیندازد و با برانکارد به بیرون برود و دوباره باز گردد. یا هر توپی که روی دروازه می آید گلر خودش را روی زمین بیندازد و پایش را بگیرد. ما دنبال این چیزها نیستیم و به دنبال فوتبال بازی کردن هستیم.

الهویی در پایان خاطرنشان کرد: برآیند فوتبال این است که شما نسبت به حریف موقعیت گلزنی بیشتری خلق کنید و کمتر به حریف موقعیت گل بدهید. شما در جریان بازی و غیر از ضربه ایستگاهی که وارد دروازه ما شد، صحنه دیگر گلزنی از تیم نساجی دیدید؟ چند صحنه متوالی می توانید بشمارید که ما موقعیت خوب گلزنی ایجاد کردیم. نساجی تیم کوچکی نیست. درست است که این تیم از استقلال چند گل خورد ولی تاکتیکی که استفاده کردند تا بازی را بخوابانند و گل نخورند را هیچ وقت در استادیوم آزادی از آنها ندیدیم. ما خیلی خوب سوار بازی شدیم و خیلی خوب موقعیت ایجاد کردیم ولی بعضی روزها موقعیت ها وارد دروازه نمی‌شود. با انجام تمرینات فنی و ذهنی باید این مشکل را برطرف کنیم اما مطمئن باشید در تمام هفته، هم خود آقای قلعه نویی و هم مربی روانشناس با بازیکنان صحبت کرده‌اند و چنین برآیندی از بازیکنان نداشتیم که در باد ۵ گل بازی قبل بخواباند یا به‌خاطر فشارِ استرس صدرنشینی اینگونه شده باشند.

انتهای‌پیام/ الف.ک

کد خبر 1494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =