کد خبر 1500
۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴

غافلگیری دوباره تارتار؛

ذوب‌آهن دو دقیقه کم آورد

ذوب‌آهن دو دقیقه کم آورد

شاگردان مهدی تارتار در حالی بازی را به استقلال واگذار کردند که تنها دو دقیقه با حفظ و ادامه رکورد نباختن در لیگ فاصله داشتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی آهن‌نیوز، ذوب‌آهن در روزی که سزاوار باخت نبود در حالی تَن به شکست داد که تنها دو دقیقه تا سوت پایان بازی فاصله داشت.

عدم شکست در این بازی برای ذوب‌آهنی‌ها که به عنوان میزبان در فولادشهر بازی می‌کردند به معنی ادامه روند نباختن و حفظ رکورد این تیم به همراه مهدی تارتار بود در لیگ برتر بود ضمن اینکه آنها نیم‌نگاهی به هت‌تریک هم داشتند چرا که ذوب‌آهنی‌ها در این فصل ابتدا پرسپولیس و بعد از آن سپاهان که از مدعیان قهرمانی هستند را متوقف کرده بودند و با توقف استقلال هم در ناکام گذاشتن مدعیان قهرمانی سه‌گانه جذابی کرده بودند و هم بر اساس رکوردها و شرایط این فصل می‌توانستند شخصیت تیمی متفاوتی را برای ادامه بازی‌ها برای خود دست و پا کنند.

 تیم مهدی‌تارتار در این بازی با همان ارنج سه دفاعه خود پا به میدان گذاشت و ادامه همان روند اضافه شدن گوش‌ها در دفاع و تبدیل این سه دفاع به پنج دفاع کناری در فاز دفاعی برای پرتعداد بودن در خط دفاعی و ابتدا گل نخوردن و سپس گل زدن در حملات سریع یا ضدحملات روی دروازه حریف.

کادرفنی ذوب‌آهن استفاده از بلاک میانه میدان و بستن فضاها در یک سوم دفاعی خود را از ابتدای فصل در تمام بازی‌ها انجام داده است که موفقیت‌هایی را هم برای این تیم داشته است اما مسئله اصلی این سبک بازی کردن و کشیده شدن بازی با نتیجه تساوی به دقایق واپسین بازی رسیک بزرگی است که تا اینجای کار ذوب‌آهنی‌ها در چند بازی تاوان آن را داده‌اند که مهمترین این بازی‌ها در برابر تراکتور و استقلال بوده که برای جبران گل دریافتی دقایق آخر زمانی در واقع وجود نخواهد داشت و غافلگیری که این فصل یقه این تیم را با این روش بازی کردن هر آن در بازی‌های دیگر هم امکان دارد بگیرد.

هرچند نباید از تک حملات  زهردار ذوبی‌ها بخصوص در نیمه دوم به سادگی گذشت اما باید قبول کرد برای بردن در یک مسابقه باید تنوع و نگرش‌های جدی‌تری برای فاز انتقال و حمله داشت. در ده دقیقه پایانی شاید کمی جسارت در تعویض‌ها می‌توانست استقلال کاملا بالا آمده در زمین حریف را غافلگیر کند.

شاگردان مهدی تارتار با خلع سلاح استقلال و مهره‌های سرعتی آنها به واسطه از بین بردن فضاهای موردنیاز مهاجمان سرعتی و تکنیکی این تیم در طول نود دقیقه فرصت‌های کمی را به استقلال دادند اما در ده دقیقه پایانی و بردن بازیکنان صرفاً دفاعی در زمین و از دست دادن جلوی زمین تارتار ریسک بزرگی دیگر را انجام داد که نتوانست از این ریسک نتیجه لازم را بگیرد.

استفاده از ضربات ایستگاهی شاید یکی از بهترین سبک‌های ضربه زدن به چنین تیم‌هایی است که استقلال به واسطه یک لحظه عدم تمرکز ذوب‌آهنی‌ها و ضربه سر مدافع خودی توانست برد خفیفی را از فولادشهر دشت کند.

این باخت شاید از بُعدی هم در نهایت به کمک ذوب‌آهنی‌ها بیاید، چرا که آنها از شرایط روانی بدون باخت بودن در لیگ برتر شده‌اند و فضای حفظ رکورد و بار سنگین روانی را دیگر به دوش نخواهند کشید، این خود می‌تواند در روند نتیجه‌گیری این تیم در هفته‌های بعدی مسابقات اثر مثبت بگذارد.

انتهای‌پیام/ الف.ک

کد خبر 1500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =