کد خبر 151
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

برنامه محدودیت برق صنایع فولادی تدوین شد

برنامه محدودیت برق صنایع فولادی تدوین شد

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران طی ابلاغیه‌ای به شرکت‌های برق منطقه‌ای اعلام کرد که تا تاریخ ۱۰ تیرماه ۱۴۰۱، مصرف برق صنایع فولاد و سیمان کشور از ساعت ۲۴ تا ۸ صبح بدون محدودیت خواهد بود.

به گزار خبرنگار آهن‌نیوز، هفته گذشته به دنبال اعتراض واحدهای صنعتی فولاد به قطعی‌های مکرر برق، جلسه‌ای در خصوص محدودیت‌های برقی شرکت‌های فولادی با حضور وزیر نیرو، معاونین وی و اعضای هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در وزارت نیرو برگزار شد که نتایج مثبتی برای تأمین بهترِ برق صنایع فولاد درپی داشته است.

در این جلسه مقرر شد که کارگروهی متشکل از وزارت نیرو، وزارت صمت و انجمن فولاد برنامه‌ای فنی و کارشناسی برای محدودیت‌های مصرف برق صنایع فولاد در شرایط اضطراری کمبود برق تدوین کنند و شرکت‌های برق منطقه‌ای، این برنامه را برای تأمین برق واحدهای فولادی‌ ملاک عمل قرار دهند.

یکی از نتایج مثبت این جلسه این بوده که با فعالیت موثر این کارگروه، به نوعی برنامه محدودیت برق تدوین شود که واحدهای فولادسازی بیش از یک‌سوم مصرف نرمال خود، طی سه‌ماه آینده محدودیت مصرف برق نداشته باشند تا بدین‌ترتیب تولید فولاد کشور متحمل خسارت کمتری شود.

با موافقت وزارت نیرو، با توجه به شرایط خاص واحدهای ذوب القایی، یک امتیاز ویژه برای این واحدها درنظر گرفته شده و مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران طی ابلاغیه‌ای به شرکت‌های برق منطقه‌ای اعلام کرد که تا تاریخ ۱۰ تیرماه ۱۴۰۱، مصرف برق صنایع فولاد و سیمان کشور از ساعت ۲۴ تا ۸ صبح بدون محدودیت خواهد بود. مصرف برق شرکت‌های فولادی و سیمانی از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ نیز طبق سهمیه‌های ابلاغی خواهد بود.

در بقیه ساعات شبانه‌روز نیز مصرف برق این واحدها طبق برنامه کارشناسی تدوین‌شده خواهد بود.

در مجموع، جلسه انجمن فولاد و وزارت نیرو یک گام مثبت در راستای مدیریت کارشناسانه محدودیت‌های برق صنایع فولاد کشور ارزیابی می‌شود.

برنامه محدودیت برق صنایع فولادی تدوین شد

پایان پیام/ ف

کد خبر 151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =