کد خبر 1512
۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

رییس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران؛

شفاف‌سازی باید الگوی قیمت‌گذاری باشد

 شفاف‌سازی باید الگوی قیمت‌گذاری باشد

رییس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران: یکی از راهکارهای رهایی از قیمت‌گذاری دستوری، دیجیتال کردن و هوشمندسازی فرآیندها است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، ابراهیم جمیلی، رییس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران یکی از راهکارهای رهایی از قیمت‌گذاری دستوری را دیجیتال کردن و هوشمندسازی فرآیندها عنوان کرد و گفت: معادن و صنایع معدنی باید هوشمند شده و در حوزه زنجیره تولید و مصرف آن‌ها شفاف‌سازی صورت گیرد که اینگونه عنوان نشود رانتی در فرآیندها وجود دارد.

وی درباره نقش بورس کالا در خروج از نظام قیمت‌گذاری دستوری گفت: بورس کالا به دلیل بهره‌گیری از سازوکار عرضه و تقاضا در حذف نظام قیمت‌گذاری دستوری می‌تواند بسیار موثر باشد. در همین راستا باید تلاش کرد در تعیین قیمت‌ها به سمت قیمت‌گذاری هوشمند برویم. اگر می‌خواهیم قیمت‌ها شفاف شود باید مبنای عرضه و تقاضا ملاک تعیین قیمت‌ها قرار گیرد و نباید در قیمت‌گذاری به سمت سازوکارهای دولتی سوق پیدا کرد.

به گفته وی معدن در نگاه بسیاری به عنوان گنج شناخته می‌شود درحالی که در دنیا معدن به عنوان یک شغل سخت و زیان‌آور مطرح است. لذا اگر می‌خواهیم قیمت‌ها دستوری نباشد باید به سمت و سوی همکاری با یکدیگر برویم.

پایان پیام/ ف

کد خبر 1512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =