کد خبر 152
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰

عضو هیئت مدیره انجمن فولاد مطرح کرد

4 دهه پیشرفت در حوزه صنعت و معدن

4 دهه پیشرفت در حوزه صنعت و معدن

عضو هیئت مدیره انجمن فولاد گفت: بیش از ۵۵ سال از قدمت صنعت فولاد ایران می‌گذرد. ما طی ۴ دهه گام‌های مهمی در توسعه سرمایه‌گذاری حوزه صنعت و معدن برداشته‌ایم. روزگاری بیش از ۱۹ میلیون تن فولاد وارد ایران می‌شد اما حالا ما صادرات فولاد داریم.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز، در جریان کنفرانس تخصصی استیل‌پرایس با موضوع فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا که هفته پیش در تهران برگزار شد، "اسدالله فرشاد" مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان و عضو هیئت مدیره انجمن فولاد گفت: بیش از ۵۵ سال از قدمت صنعت فولاد ایران می‌گذرد. ما طی ۴ دهه گام‌های مهمی در توسعه سرمایه‌گذاری حوزه صنعت و معدن برداشته‌ایم. روزگاری بیش از ۱۹ میلیون تن فولاد وارد ایران می‌شد اما حالا ما صادرات فولاد داریم؛ البته هنوز راهی که جامعه صنعت و معدن کشور انتظار دارند را طی نکردیم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۲ درصد از فولادهای تولید شده در دنیا فولادهای باارزش افزوده بالا هستند، افزود: زمینه برای تولید فولادهای با ارزش‌افزوده بالا شامل سه مرحله کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت است. اقدامات اساسی در کوتاه مدت شامل آمادگی و تجهیز واحد فروش، مهندسی فروش تکنولوژی تولید، برنامه‌ریزی تولید و لجستیک و اتوماسیون و در میان‌مدت بازاریابی فعال داخلی و بین‌المللی و در بلندمدت تهیه طرح توجیهی فنی- اقتصادی و تامین سرمایه‌گذاری لازم نیاز است.

پایان پیام/

کد خبر 152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =