کد خبر 1541
۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲

معادن راکد تهران برای مزایده شناسایی شدند

معادن راکد تهران برای مزایده شناسایی شدند

اطلاعیه‌های مزایده معادن استان تهران در اواخر آبان‌ماه، منتشر خواهد شد و در آذرماه مزایده‌ها برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، علی عبدی، معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ضمن اشاره به اینکه برنامه‌ریزی وزارت صمت در ابتدای سال‌جاری مبنی بر فعال کردن ۵ هزار معدن غیرفعال در سطح کشور تا پایان سال، اظهار کرد: تمامی استان‌ها لیستی از معادن غیرفعال خود تهیه کرده و در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار داده‌اند تا در نوبت مزایده قرار گیرند.

وی افزود: از آغاز روی کار آمدن دولت سیزدهم و با پیگیری‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، معادن فعال و راکد استان تهران مورد رصد و پایش قرار گرفت و به تدریج در سامانه کاداستر معدنی ثبت شد.

براین اساس، وزارت صمت نیز فهرستی ابلاغ کرده است که مطابق آن کشور به چهار بخش تقسیم شده است تا معادن غیرفعال به‌ترتیب به مزایده گذاشته شوند. معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ادامه داد: این امر از مهرماه آغاز شده و تا آذرماه ادامه دارد. مزایده معادن استان تهران در آذرماه برگزار خواهد شد. اواخر آبان‌ماه، اطلاعیه‌ها منتشر خواهد شد و در آذرماه مزایده‌ها برگزار خواهد شد.

استان تهران قریب به ۵۰ محدوده معدنی برای مزایده دارد که از این تعداد ۳۵ معدن (محدوده) دارای پروانه بهره‌برداری، چهار محدوده دارای گواهی کشف (یک‌مرحله پیش از پروانه بهره‌برداری)، هشت‌محدوده دارای پروانه اکتشاف (دومرحله پیش از پروانه بهره‌برداری) و یک مورد هم دپوی معدنی هستند که به مزایده گذاشته خواهند شد.

وی گفت: در مجموع ۲۸۵ معدن دارای بهره‌بردار در استان تهران وجود دارد و از بین آنها ۲۴۵ مورد آنها فعال و ۴۰ معدن دیگر به دلایلی همچون نبود بازار، مشکلات معارضان محلی و دولتی، ضعف زیرساخت های زیربنایی یا خدمات آب، برق و غیره غیرفعال است.

عبدی تاکید کرد: در تلاشیم با برگزاری جلسات و مکاتبه‌های متعدد و با رفع موانع و مشکلات موجود، این ۴۰ معدن غیرفعال را به چرخه تولید بازگردانیم.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۵ معدن راکد استان به مزایده رفت که اکنون در مرحله صدور پروانه بهره‌برداری برای آنها هستیم.

وی عنوان کرد: عمده معادنی که پیش‌بینی شده تا در آذرماه امسال به مزایده گذاشته شوند، مربوط به مصالح ساختمانی نظیر سیمان، شن‌وماسه، سنگ‌ولاشه و همچنین سولفات دوسود هستند. امید است که افراد دارای صلاحیت که علاقه‌مند به فعالیت در حوزه معدن هستند، مشارکت و از این موقعیت استفاده کنند.

کد خبر 1541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =