کد خبر 1547
۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹

معاملات فولادی‌ها در محدوده صفر تابلو

معاملات فولادی‌ها در محدوده صفر تابلو

درحالی که معاملات بازار سرمایه تحت تاثیر تحولات اقتصادی و سیاسی وضعیت مناسبی ندارد، عمده سهام گروه فلزات در محدوده صفر تابلو معامله می‌شود.

به گزارش خبرنگار بورس آهن‌نیوز، بازار سهام در روزهای اخیر تحت تاثیر تحولات غیر اقتصادی نوسانات منفی را تجربه کرده است. 

هرچند شاخص کل بورس از سقف کوتاه مدت ۱.۶ میلیون واحدی در یک بازه چند ماهه افت ۳۰۰هزار واحدی را شاهد بوده اما همچنان ارزش معاملات آن‌طور که باید و شاید چشم‌انداز مثبتی پیش‌روی فعالان بازار سهام قرار نداده است.

در ۲ هفته گذشته شاخص کل حمایت مهم محدود یک میلیون و ۳۳۰ هزار واحدی را از دست داده و مثبت‌های روزهای اخیر نیز با رشد قابل توجه ارزش معاملات همراه نشد. بررسی‌ها نشان می‌دهد، در صورت رشد ارزش معاملات،  فعالان بازار سرمایه به چشم‌انداز کوتاه مدت رشد شاخص کل امیدوار خواهند شد. براین اساس و در ادامه همین چشم‌انداز نامشخص در روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز شاهد افت شاخص کل بودیم.

کلید بازگشت اعتماد به بازار در دست حقوقی‌ها

در روزهای گذشته معاملات گروه فولادی نیز عمدتاً در محدوده صفر تابلو در جریان بود. یعنی نه شاهد رشد قابل توجه و نه ریزش جدی عمده سهام این گروه بودیم.

دو نماد فولاد و فملی به‌عنوان شناخته شده‌ترین شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه معاملات کم رمقی را پشت سر گذاشته و البته سنگ آهنی‌ها نیز در محدوده منفی معامله شدند.

گفتنی است، در پایان معاملات امروز دوشنبه که با افت جزئی شاخص کل همراه بود، فولاد و فملی در کنار میدکو در صفر تابلو معامله شدند. همچنین فخاس با افت ۴درصدی، فجهان با افت ۳.۸ درصدی و هرمز با افت ۳.۲ درصدی این روز کاری را به پایان رساندند.

امروز دوشنبه ۲۵ مهر ماه شاخص کل  افت کمتر از ۱۰۰۰ واحد  را کرد تا فعالان بازار سهام منتظر جهت‌گیری آتی بازار سرمایه باشند.

گفتنی است، موضوعاتی مثل رکود جهانی و افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بر قیمت‌های جهانی و ارزش سهام شرکت‌های صادرات محور تأثیر مستقیم دارد. 

در حوزه داخلی نیز با کاهش التهابات، پیش‌بینی می‌شود رفته رفته اعتماد حقوق‌ها بزرگ به بازار برگشته و با رفع ابهاماتی مثل چالش بودجه ۱۴۰۲ شاهد رونق نسبی بازار باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1547

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =