کد خبر 1557
۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

اقدام به توسعه ناوگان ریلی در فولاد مبارکه

اقدام به توسعه ناوگان ریلی در فولاد مبارکه

فولاد مبارکه اقدام به خرید ۵۰ دستگاه لوکوموتیو از شرکت مپنا کرده است که ۱۳ دستگاه از این لوکوموتیوها تحویل شده و ۱۱ دستگاه آن در شبکه ریلی کشور سیر می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، رسول شفیع‌زاده، مدیر ناحیه حمل‌ونقل و پشتیبانی فولاد مبارکه گفت: ۴ پروژه تحول دیجیتال در حوزه حمل‌ونقل تعریف کرده‌ایم که جزو پروژه‌های با اولویت سازمان است. پروژه‌ای برای برنامه‌ریزی هوشمند حمل و کاهش مصارف پاتیل سرباره و تعداد دیگری پروژه تعریف شده که امیدواریم تا سال آینده نتیجه بدهد و آثار خوبی برای حمل پایدار در فولاد مبارکه داشته باشد.

واحد حمل مواد اولیه و محصولات وظیفه حمل مواد اولیه از مبادی تأمین را بر عهده دارد.

واحد بعدی پشتیبانی است که راهبری، نگهداری و تعمیرات زیرمجموعه را انجام می‌دهد تا بتواند به مأموریت‌های آن‌ها کمک کند.

بخش دیگر واحد تعمیرات لوکوموتیو و نگهداری و تعمیرات علائم و ارتباطات است که نگهداری و تعمیرات ۱۵ دستگاه لوکوموتیو مانوری که وظیفه حمل مواد و محصولات داخل فولاد مبارکه را بر عهده دارند انجام می‌دهند.

واحد بعدی واحد حمل سرباره است که کار انتقال سرباره مذاب از ناحیه فولادسازی به حوضچه‌های خنک‌کاری توسط این بخش انجام می‌شود. در حوضچه‌های خنک‌کاری بحث خنک‌سازی، جداسازی قراضه و انتقال سرباره سرد به دپوی سرباره صورت می‌گیرد.

همچنین توسعه ناوگان ریلی یکی از چالش‌ها فراروی دست‌یابی به ۵۵ میلیون تن فولاد در کشور است. در این راستا فولاد مبارکه اقدام به خرید ۵۰ دستگاه لوکوموتیو از شرکت مپنا کرده است که ۱۳ دستگاه از این لوکوموتیوها تحویل شده و ۱۱ دستگاه آن در شبکه ریلی کشور سیر می‌کنند. دو دستگاه نیز منتظر مجوز سیر هستند. طبق برنامه پیش‌بینی‌شده ان‌شاءالله تا پایان سال آینده این ۵۰ دستگاه تحویل فولاد مبارکه خواهد شد.

کد خبر 1557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =