کد خبر 1585
۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰

ناآرامی‌های تهران به سود سازندگان غیرمجاز

ناآرامی‌های تهران به سود سازندگان غیرمجاز

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران: در گذشته شهرداری توفان‌های بسیاری را به خود دیده است اما اجازه ساخت و ساز را نداده است اما چه شده که با بادی همه چیز بهم ریخته و اجازه ساخت و ساز را آزاد کرده است.

به گزارش آهن‌نیوز، برخی از اعضای شورای شهر تهران دیروز در صحن علنی شورا گزارش کردند، زیر سایه ناآرامی‌های اخیر در تهران و افت توان نظارتی شهرداری تهران، ساخت و ساز غیرمجاز در اقصی نقاط پایتخت شیوع پیدا کرده است.

ساخت و ساز غیرمجاز پدیده‌ای اجتماعی – اقتصادی است که نیاز به بررسی علمی و کارشناسی دارد. آنچه در گزارش اخیر اعلام شده است استفاده از روزهای جمعه که ساخت و ساز غیرمجاز تلقی می‌شود بهترین زمان برای انجام این کار است. بنابراین ناآرامی‌های اخیر تهران و عدم نظارت شهرداری و بازرسان این نهاد ناظر را می‌توان علت و معلول یکدیگر برای رشد ساخت غیرمجاز تلقی کرد.

روز گذشته مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، در نود و هشتمین جلسه شورا در خصوص ساخت و ساز غیرمجاز در شهر تهران گفت: بارها با مسئولان شهرداری تماس گرفته‌ایم و این موضوع را تذکر داده‌ایم اما نه تنها بهتر نشده بلکه اوضاع وخیم‌تر نیز شده است.

عباسی همچنین گفته است: در گذشته شهرداری توفان‌های بسیاری را به خود دیده است اما اجازه ساخت و ساز را نداده است اما چه شده که با بادی همه چیز بهم ریخته و اجازه ساخت و ساز را آزاد کرده است.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه ضمن تایید سخنان عباسی به این نکته اشاره کرد که در منطقه 19 تهران، شهرداری با کمک نیروی انتظامی با ساخت و سازهای غیرمجاز مقابله کردند. امیدوارم در مناطق دیگر نیز این رویه ادامه داشته باشد تا شاهد مناطقی همچون مرتضی‌گرد نباشیم و بعد از ساخت و ساز بگوییم دیگر چه می‌توان کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1585

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =