کد خبر 160
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

۱۰ تولیدکننده بزرگ فولاد خام در سال ۲۰۲۱

۱۰ تولیدکننده بزرگ فولاد خام در سال ۲۰۲۱

چین با حجم تولید ۱.۰۳ میلیارد تن در صدر فهرست بزرگ‌ترین کشورهای تولیدکننده در سال ۲۰۲۱ قرار گرفت، در حالی که هند با حجم تولید بسیار کمتر از چین در رتبه دوم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز، فولاد خام اولین نوع فولاد است که در ساخت بسیاری از کالاها از جمله اتومبیل، کشتی و تجهیزات نقشی کلیدی ایفا می‌کند. طبق آمارهای موجود تولید جهانی فولاد خام در سال ۲۰۲۱ به ۱.۹ میلیارد تن رسید، که در این میان چین با حجم تولید ۱.۰۳ میلیارد تن در صدر فهرست بزرگ‌ترین کشورهای تولیدکننده در سال ۲۰۲۱ قرار گرفت، در حالی که هند با حجم تولید بسیار کمتر از چین در رتبه دوم قرار گرفت. تولید هند تنها ۱۱۸.۲ میلیون تن فولاد خام بوده است.

بر اساس داده‌های آماری «فولاد جهان»، ژاپن با تولید ۹۶.۳ میلیون تن در رتبه سوم و ایالات متحده آمریکا با تولید ۸۵.۸ میلیون تن در رتبه چهارم قرار گرفتند.

فاصله عجیب تولیدات چین که تقریباً حدود ۸.۷ برابر هند است فاصله مصرف و تولید این کشور را با سایر کشورهای جهان به خوبی نشان می‌دهد به خصوص که اگر این آمارها درست باشد چین به تنهایی بیش از ۵۴ درصد فولاد خام را تولید می کند.

۱۰ تولیدکننده بزرگ فولاد خام در سال ۲۰۲۱

گروه چین بائوو با تولید ۱۲۰ میلیون تن، بزرگترین شرکت تولیدکننده فولاد خام در سال ۲۰۲۱ بود که به تنهایی تولیداتش از دومین کشور تولیدکننده فولاد خام بیشتر بوده است.

در جهان عرب، شرکت عز استیل مصر با تولید ۵.۱۴ میلیون تن در سال ۲۰۲۱ در صدر شرکت‌های عربی قرار گرفت و در رتبه ۷۴ جهان ایستاد، در حالی که شرکت آهن و فولاد عربستان وابسته به "SABIC" با مجموع تولید ۴.۸۶ میلیون تن در سال ۲۰۲۱ در رتبه دوم جهان عرب و هفتاد و نهمین در جهان است.

۱۰ تولیدکننده بزرگ فولاد خام در سال ۲۰۲۱

بر اساس آمار اعلامی از سوی فولاد جهان 10 شرکت برتر از لحاظ تولید چینی، ژاپنی، کره‌ای و هندی هستند که در این میان ۶ شرکت از میان 10 شرکت چینی هستند. بی‌جهت نیست که حجم تولیدات این کشور با فاصله بسیار زیاد از بقیه کشورها قرار دارد. در جدول زیر ۱۰ شرکتی که بیشترین تولید را در سال ۲۰۲۱ داشته‌اند مشاهده می‌شود.

۱۰ تولیدکننده بزرگ فولاد خام در سال ۲۰۲۱

در مورد کشورهای عربی، مصر با حجم تولید ۱۰.۳ میلیون تن در جایگاه بیستم جهان قرار گرفته است، در حالی که عربستان سعودی با تولید ۸.۷ میلیون تن در رتبه دوم جهان عرب و بیست و یکم جهان قرار دارد. الجزایر نیز با ۴.۲ میلیون تن در جایگاه سوم کشورهای عربی قرار داد. امارات نیز با تولید ۳ میلیون تن، رتبه چهارم جهان عرب و ۴۱ جهان را به خود اختصاص داده است.

پایان پیام/ ف

کد خبر 160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =