کد خبر 1632
۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

ورود ۴۱۳ ناوگان جدید به شبکه ریلی کشور

ورود ۴۱۳ ناوگان جدید به شبکه ریلی کشور

مراسم دومین مرحله ورود ناوگان نو و بازسازی شده در سال ۱۴۰۱ برگزار و ۴۱۳ ناوگان جدید وارد شبکه ریلی کشور شد.

به گزارش آهن نیوز،مراسم دومین مرحله ورود ناوگان نو و بازسازی شده در سال ۱۴۰۱ با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار و ۴۱۳ ناوگان جدید به ارزش ۱۰۲۷ میلیارد تومان وارد شبکه ریلی کشور شد.

در این مراسم که صبح امروز اول آبان در ایستگاه راه آهن تهران برگزار شد از ۴۰۷ دستگاه واگن باری به ارزش ۸۳۶ میلیارد تومان و ۷ دستگاه لکوموتیو به ارزش ۱۹۱ میلیارد تومان برای پیوستن به شبکه ریلی کشور رونمایی شد.

واگن‌های باری تولید شده شامل انواع واگن‌های لبه بلند، لبه کوتاه، حمل بالاست و حمل غله ساخت شرکت‌های واگن پارس، پلور سبز، فولاد درخشان اراک، توسعه صنایع ریلی ایرانیان (ایریکو) و واگن سازی کوثر اصفهان با سرمایه گذاری شرکت‌های مپنا، احیا ریل ایرانیان، پرتوبار فرابر خلیج فارس، همراه جاده ریل دریا، آذر کیا تجارت، سپهر وازه طوس، سپهران ریل راسا، تجارت کوشش سپاهان و پارسیان ریل شرق بودند.

لکوموتیوهای نو و بازسازی شده نیز با تلاش شرکت‌های مپنا لکوموتیو، واگن پارس و کارخانجات بازسازی لکوموتیو کرج با مشارکت و سرمایه گذاری شرکت‌های فولاد مبارکه، البرز نیرو، مپنا و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تولید و به چرخه حمل و نقل ریلی کشور افزوده شدند.

تعداد ناوگان تولید و بازسازی شده در سه ماه نخست سال جاری ۳۱۹ دستگاه بود که با تولید و بازسازی ۴۱۳ ناوگان در سه دوم سال (تیر، مرداد و شهریور) مراسم رونمایی انجام شده و تعداد تجمیعی ناوگان تولید و بازسازی شده در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ به ۷۳۲ دستگاه ناوگان رسیده است که در مقایسه با ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ این میزان، رشد ۱۱۹ درصدی را در مقایسه با سال گذشته نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 1632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =