کد خبر 1650
۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶

تولید و تجارت فلزات اساسی در واله جدا شد

تولید و تجارت فلزات اساسی در واله جدا شد

مدیرعامل غول معدنی واله اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد تولید و تجارت فلزات اساسی بخصوص مس و نیکل را از چرخه تامین سنگ آهن جدا کرده و به طور مجزا فعالیت نماید.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، ادوارد بارتولومئو مدیرعامل غول معدنی واله اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد تولید و تجارت فلزات اساسی بخصوص مس و نیکل را از چرخه تامین سنگ آهن جدا کرده و به طور مجزا فعالیت نماید. بارتولومئو دلیل این تصمیم را چشم‌انداز متفاوت پیش روی سنگ آهن و این فلزات می‌داند.

 شرکت واله (Vale) شرکت معدن و فلزات برزیلی و چندملیتی که در زمینه استخراج سنگ آهن، گندله، نیکل، منگنز، زغال سنگ، بوکسایت، کائولینیت و مس، همچنین پالایش آلومینا و ساخت محصولات ثانویه آلومینیمی فعالیت می‌کند. 

شرکت معدن واله در سال ۱۹۴۲ توسط دولت فدرال برزیل تأسیس شد و در حال حاضر دارای عملیات استخراج معادن در کشورهای فنلاند، کانادا، استرالیا، مغولستان، آنگولا، آفریقای جنوبی، شیلی و پرو است.

شرکت واله همچنین در حوزه حمل‌ونقل نیز فعالیت گسترده‌ای دارد و مالک چندین بندر تجاری و پایانه دریایی در برزیل بوده و دارای بیش از ۱۴ هزار کیلومتر ریل آهن و ۸۰۰ لکوموتیو است. همچنین یکی از بزرگترین ناوگان‌های کشتیرانی کانتینری را در اختیار دارد و به‌عنوان بزرگترین شرکت خدمات لجستیکی برزیل شناخته می‌شود. این شرکت همچنین در زمینه تولید انرژی الکتریکی نیز فعال بوده و مالک ۹ نیروگاه هیدروالکتریکی در برزیل است.

 او بدون اشاره به جزئیات زمان اجرا شدن این تصمیم، گفت: ایده این است که در نهایت واحد فلزات اساسی به بزرگی Vale امروز که دارای ارزش بازار ۶۶ میلیارد دلار است، رشد کرده و آن را به بازار عمومی منتقل کنیم.

او عقیده دارد که رشد قابل توجهی در فلزات اساسی وجود دارد، در حالی که سنگ آهن یک تجارت بالغ به حساب می‌آید. مس و نیکل در نتیجه فاصله‌گیری از سوخت‌های فسیلی، به دلیل اینکه در وسایل نقلیه الکتریکی، ایستگاه‌های شارژ آنها و سایر زیرساخت‌های انرژی تجدیدپذیر مورد نیاز هستند، در معرض تقاضای قوی هستند. 

این درحالی است که انتظار می‌رود تقاضای جهانی برای نیکل باید تا سال ۲۰۳۰ با ۴۴ درصد افزایش به ۶.۲ میلیون تن و مس با رشد ۲۰ درصدی به ۳۷ میلیون تن برسد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 1650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =