کد خبر 1666
۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

آلودگی هوای اهواز و انگشت اتهام به سمت فولادی‌ها

آلودگی هوای اهواز و انگشت اتهام به سمت فولادی‌ها

مسئول آزمایشگاه هوای اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان ضمن تایید شرایط ناسالم هوا در اهواز طی سه روز گذشته، گفت: آلودگی‌های زمینه‌ای در اهواز اعم از صنایع فولادی، نفتی و خودروهاست.

به گزارش آهن‌نیوز، مسئول آزمایشگاه هوای اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به شرایط ناسالم هوا در اهواز در سه روز گذشته گفت: از حدود یک ماه پیش سامانه پایش هوای اهواز به دلیل اختلال در مسائل فنی از دسترس خارج شده و امکان دسترسی آنلاین به داده‌ها وجود ندارد و شاخص‌ها باید از ایستگاه‌ها (آنالیزور) استخراج شود.

علیرضا آذریان با بیان اینکه سرور این سامانه ایرانی است که مدیریت آن در سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد افزود: این سامانه نیاز به ایمن‌سازی، تجدیدنظر، بازسازی و تکمیل داشته که توسط شرکت دانش بنیان سازنده باید انجام شود.

آذریان همچنین گفت: شاخص آلودگی هوای اهواز امروز (ساعت ۱۰ صبح دیروز تا ۱۰ صبح امروز) از لحاظ ذرات ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) ۱۶۰ بوده که شرایط ناسالم را نشان می‌دهد.

وی افزود: در این زمان، از لحاظ ذرات ۱۰ میکرون (PM ۱۰) نیز شاخص هوا ۱۰۷ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

آذریان دلیل شرایط ناسالم هوا از ابتدای هفته تاکنون را، شرایط محبوس بودن هوا (شرایط بی در رو) و جریان پایدار و ایستایی هوا به انضمام رطوبت بالا و سنگینی بار آلودگی جوی عنوان کرد و گفت: یکی از مسائل مهم در این روزها بازگشایی مدارس و افزایش تردد خودروها به ویژه خودروهای تک سرنشین، آتش سوزی هورالعظیم و آتش سوزی زباله‌ها به صورت نقطه‌ای بوده است که با افزایش رطوبت و شرایط محبوس شدن هوا، بصورت غالب خود را نشان می‌دهد.

آذریان با اشاره به آلودگی‌های زمینه‌ای در اهواز اعم از صنایع نفتی و فولاد و خودروها، اضافه کرد: وقتی جریان هوا محبوس باشد، تک تک عوامل در کنار هم قرار می‌گیرند و حالت تجمعی اتفاق می‌افتد، در حالیکه اگر هر کدام از این عوامل به تنهایی بود، این اثرات را نداشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =