کد خبر 1685
۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸

آمادگی ۹۵ درصدی در فولاد لجستیک

آمادگی ۹۵ درصدی در فولاد لجستیک

شرکت چندوجهی فولاد لجستیک در روز سه‌شنبه، اول شهریور ماه ۱۴۰۱، میزان آماده به کاری واگن‌های خود را به ۹۵ درصد رساند که این امر در چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، علی قبادی، مدیرعامل شرکت چندوجهی فولاد لجستیک با اعلام خبر ثبت رکورد رشد ۲۵ درصدی در حمل‌ونقل ریلی و جابه جایی چیزی بالغ بر ۲ میلیون تن محصول و مواد اولیه در ۶ ماه ابتدایی سال جاری گفت: در صنایع معدنی و فلزی، حمل‌ونقل و لجستیک نقطه پیوند میان حلقه‌های زنجیره تلقی می‌شود. به همین سبب، در بسیاری از کشورهای جهان سیستم‌های حمل‌ونقل متناسب با نیاز این بخش توسعه پیدا می‌کنند. از آنجا که صنایع معدنی و فلزی در ایران نیز پیشرفت چشمگیری داشته‌اند، برخورداری از سیستم حمل‌ونقل با ظرفیت مناسب حمل بار ضروری است. در زنجیره فولاد، با توجه به اینکه حمل ماده اولیه از محل معادن تا واحدهای فولادسازی فرآیندی با حجم بسیار بالاست، حمل‌ونقل و لجستیک از اهمیت بالایی برخوردار است.

 به گفته علی قبادی، شرکت چندوجهی فولاد لجستیک، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای کشور محسوب می‌شود که وظیفه حمل و جابه‌جایی مواد اولیه و محصولات شرکت فولاد خوزستان را بر عهده دارد. این شرکت طی سالیان گذشته، اقدامات متعددی را در زمینه بهبود زیرساخت‌ها و عملکرد حمل‌ونقلی کشور انجام داده است.

وی افزود: در همین راستا، شرکت چندوجهی فولاد لجستیک با تلاش و کوشش فراوان در راستای جابه‌جایی مواد اولیه و محصولات فولادی دومین فولادساز برتر کشور یعنی فولاد خوزستان و همچنین شرکت صنعتی و معدنی چادرملو، توانست بالغ بر ۲ میلیون تن مواد اولیه را در ۶ ماه ابتدایی سال جاری جابه‌جا کند. بر اساس آمار در مقایسه با بهره‌وری ناوگان ریلی در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰، شرکت چندوجهی فولاد لجستیک رشد بیش از ۲۵ درصدی در حمل‌ونقل ریلی را به ثبت رسانده است. میزان تناژ حمل و نقل ریلی کشور در ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱، معادل ۲۲ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۶۰۷ تن بوده است که در مقایسه با میزان آن در مدت زمان مشابه سال قبل یعنی ۲۴ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۱۳۹ تن، با افت ۸ درصدی همراه بوده است. اما در این میان فولاد لجستیک توانست در امر جابه‌جایی مواد اولیه و محصول رشد ٢٥ درصدی داشته باشد و سهم بیشتری از بازار ریلی کشور را به خود اختصاص دهد.

بر اساس این گزارش، شرکت چندوجهی فولاد لجستیک در روز سه‌شنبه، اول شهریور ماه ۱۴۰۱، میزان آماده به کاری واگن‌های خود را به ۹۵ درصد رساند که این امر در چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

کد خبر 1685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =