کد خبر 1686
۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸

نمایشگاه دائمی ساخت قطعات دانش‌بنیان صنعت ریلی

نمایشگاه دائمی ساخت قطعات دانش‌بنیان صنعت ریلی

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، از برپایی اولین نمایشگاه دانش بنیان اقلام ریلی جهت داخلی سازی کشور خبر داد.

به گزارش آهن‌نیوز، حامد عباسی نامی با یادآوری نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، گفت: سعی داریم با راه اندازی این نمایشگاه فضایی را برای ارائه و جمع آوری دیدگاه‌های علمی و فناورانه در راستای تولید قطعات مورد نیاز در عرصه ‌حمل و نقل ریلی(مترو) ایجاد کنیم تا با رسیدن به خودکفایی در ساخت قطعات این صنعت وارداتی هزینه‌های تعمیر نگهداری آن را که در حال حاضر تنها راه برون رفت از ترافیک و آلودگی هواست با استفاده از قطعات داخلی کاهش دهیم.

وی افزود: این نمایشگاه در شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در دو بخش قطعات بومی سازی شده و قطعات مورد نیاز صنعت ریلی (مترو) با هدف برپایی معرفی نیازهای حوزه حمل و نقل ریلی و ارائه قطعات مورد نیاز مترو به منظور رفع و احصاء این نیازها توسط جوانان نخبه و دانشگاهی و تسهیل در فرایند تولید داخل برپا می شود.

نامی با اشاره به اینکه شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به عنوان اولین بهره بردار مترو در کشور، به دنبال ایجاد فرصت‌هایی برای توسعه همکاری بین‌ دانشگاه ها، شرکت‌ های دانش‌بنیان مترو است تصریح کرد: این نمایشگاه در فضایی حدود ۳۰۰ متر مربع راه اندازی شده و حدود ۷۰۰ نوع کالا دران عرضه شده که بیست درصد قطعات بومی سازی شده او مابقی نیازمند داخلی سازی هستند.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه دائمی قطعات ریلی دانش بنیان برای اولین بار در کشور راه‌اندازی شده امیدواریم رونق ‌بخش ساخت قطعات حمل و نقل ریلی در حوزه دانش‌ بنیان باشد.

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در ادامه با بیان به اینکه در این نمایشگاه خانواده قطعات صنعت ریلی جمع آوری شده اند گفت: مشخصات فنی تمامی تجهیزات ثابت و متحرک اعم از مکانیکی و الکترونیکی نیز ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در فاز های بعدی نیز در تلاش هستیم، فضایی را برای حضور شرکت های دانش بنیان داخلی و دانشگاهی مهیا کرده و همچنین با ایجاد مرکز جامعه استاندارد مراحل تدوین استاندارد قطعات تولیدی را نیز دنبال می کنیم تا بتوانند تست ها و تاییدهای لازم را سریع تر انجام داده و به تجاری سازی برسد.

انتهای پیام/

کد خبر 1686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =