کد خبر 169
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان خبرداد

تضمین سلامت کارگران و کارکنان صنایع فولادی

تضمین سلامت کارگران و کارکنان صنایع فولادی

صنعت فولاد جزو صنایع پرحادثه به حساب می‌آید و حوادث آن عواقب بدی در زندگی کارگران به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز، با اینکه صنایع فولادی و ذوب‌آهن یک صنعت بسیار پرسود است اما کارگرانی که این ثروت عظیم را تولید می‌کنند، غالباً به بدترین بیماری‌ها و معلولیت‌ها دچار می‌شوند. سوختگی، انفجار، بیرون ریختن و پرتاب فلزات مذاب یا گدازه‌ها، واژگونی پاتیل‌های حاوی فلزات مذاب، آسیب‌های چشمی و پوستی به علت پاشیدن مواد مذاب روی بدن و چشم و آسیب چشمی به علت تشعشعات و حوادث مربوط به باربرداری‌ها، عمده‌ترین حوادث کار در صنایع فولاد را تشکیل می‌دهد. 

صنعت فولاد کشور به لحاظ مواد شیمیایی نیز مضرات فراوانی برای کارگران و محیط زیست دارد. از این رو کارشناسان ایمنی معتقدند که در صورت رعایت نشدن استانداردهای روز و آیتم‌های مذکور در ارزیابی برگه‌های اطلاعات ایمنی مواد که مولفه‌های ۱۶ گانه دارد، می‌تواند بسیار برای کارگران ضررآفرین باشد. برگه‌های اطلاعات ایمنی مواد، مشخصات کمپانی سازنده، متریال موجود در مواد و نحوه مواجهه با خطرات ناشی از این مواد را شامل می‌شود. 

در این رابطه "امین ابراهیمی" مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با اشاره به کاهش ۹۰ درصدی حوادث شدید در این شرکت بر سلامت و ایمنی کارگران و کارکنان شرکت تأکید کرد و آن را سرلوحه کار و مدیریت شرکت دانست.

وی با تاکید بر اینکه سلامت کارگران و کارکنان ما بر تولید و فروش و سود اولویت دارد افزود: علیرغم اینکه در شرکت فولاد خوزستان سخت‌گیری‌های ایمنی باعث افزایش هزینه‌ها و طولانی شدن پروژه‌ها می‌شود، اما ما این جدیت در ایمنی را پذیرفته‌ایم و هزینه آن را هم می‌پردازیم تا ارزش و پاداش مهم‌تری دریافت کنیم که همان سلامت و نشاط کارگران و کارکنان تلاشگر است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه کل حوادث شرکت در سال جاری ۶۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشته است از کاهش حدود ۹۰ درصدی حوادث شدید و خیلی شدید خبرداد.

وی ادامه داد: کاهش حوادث شدید در حوزه پیمانکاران نیز ۸۰ درصد بوده که نشان از اثرگذاری فرهنگ ایمنی و سلامت در تمامی بخش‌های فولاد خوزستان دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در پایان گفت: همچنین با تلاش مدیران رده بالا و میانی شرکت و نظارت دقیق و به موقع مدیریت ایمنی شرکت فولاد خوزستان در سال جاری صرفاً شاهد یک حادثه شدید بوده‌ایم در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این حوادث، چهار مورد بود. شایان ذکر است ضریب تکرار حادثه که بیانگر تعداد حوادثی است که منجر به از دست رفتن زمان کاری در تعداد معین ساعت کاری در محدوده زمان خاص می‌شود در شرکت فولاد خوزستان در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ به ۰/۷۵ درصد رسید در حالی که در سال گذشته ۲/۷۶ درصد بود.

پایان پیام/ ف

کد خبر 169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =