کد خبر 1709
۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲

مخالفت شرکت‌های اروپایی با تحریم آلومینیوم روسیه

مخالفت شرکت‌های اروپایی با تحریم آلومینیوم روسیه

5 گروه صنعتی اروپایی هشدار دادند تحریم آلومینیوم روسیه به تعطیلی گسترده کارخانه‌ها در سراسر اروپا منجر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، به نقل از رویترز، پنج انجمن صنعتی بزرگ در اروپا خواستار جلوگیری از تحریم آلومینیوم روسیه شدند چراکه این مسئله به نابودی بسیاری از صنایع در سراسر اروپا منجر خواهد شد.

فدراسیون شرکت‌های مصرف کننده آلومینیوم در اروپا، انجمن فدرال توسعه اقتصادی و تجارت خارجی آلمان، انجمن ریخته‌گران ایتالیا، و انجمن ملی فولاد، فلزات، و ضایعات ایتالیا از جمله گروه‌های تجاری هستند که خواستار عدم تحریم آلومنیوم روسیه شده‌اند.

این گروه‌ها تجاری هشدار داده‌اند تحریم آلومینیوم روسیه به تعطیلی و نابودی هزاران شرکت و کارخانه در سطح اتحادیه منجر خواهد شد.

در بیانیه مشترک پنج گروه تجاری بزرگ اروپایی خطاب به مقامات اتحادیه اروپا، آن‌ها خواستار اقدام عاجل کمیسیون اروپایی و کشورهای عضو اتحادیه اروپا علیه اعمال محدودیت، وضع تعرفه وارداتی بالا یا ممنوعیت در واردات آلومینیوم از روسیه شده‌اند چرا که مدعی هستند این اقدام تهدیدی جدی و قریب الوقوع علیه صنعت آلومنیوم اروپا است.

روسیه پس از چین دومین صادرکننده آلومنیوم در بازار جهان است و اگرچه هنوز این صنعت حیاتی تحریم نشده اما آمریکا به دنبال تحریم تجارت آلومنیوم روسیه است و از سوی دیگر بازار فلزات لندن، به عنوان بزرگ‌ترین بازار تجارت فلز در جهان، روند خارج کردن آلومینویم روسیه از سامانه خود را آغاز کرده است.

پایان پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =