کد خبر 1727
۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹

رکورد ۲۵ درصدی شرکت فولاد لجستیک در حمل‌ونقل ریلی

رکورد ۲۵ درصدی شرکت فولاد لجستیک در حمل‌ونقل ریلی

شرکت چندوجهی فولاد لجستیک توانست بالغ بر دو میلیون تن محصول و مواد اولیه در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری جابجا کند.

به گزارش آهن‌نیوز، مدیرعامل شرکت چند وجهی فولاد لجستیک گفت: در صنایع معدنی و فلزی، حمل‌ونقل و لجستیک نقطه پیوند میان حلقه‌های زنجیره تلقی می‌شود. به همین سبب، در بسیاری از کشورهای جهان سیستم‌های حمل‌ونقل متناسب با نیاز این بخش توسعه پیدا می‌کنند. از آنجایی که صنایع معدنی و فلزی در ایران نیز پیشرفت چشمگیری داشته‌اند، برخورداری از سیستم حمل‌ونقل با ظرفیت مناسب حمل بار ضروری است.

قبادی افزود: در زنجیره فولاد، با توجه به اینکه حمل ماده اولیه از محل معادن تا واحدهای فولادسازی فرایندی با حجم بسیار بالاست، حمل‌ونقل و لجستیک از اهمیت بالایی برخودار است.

وی ادامه داد: شرکت چندوجهی فولاد لجستیک، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای کشور محسوب می‌شود که وظیفه حمل و جابه‌جایی مواد اولیه و محصولات شرکت فولاد خوزستان را بر عهده دارد. این شرکت طی سالیان گذشته، اقدامات متعددی را در زمینه بهبود زیرساخت‌ها و عملکرد حمل‌ونقلی کشور انجام داده است.

مدیرعامل شرکت چند وجهی فولاد لجستیک اظهار داشت:در همین راستا، شرکت چند وجهی فولاد لجستیک با تلاش و کوشش فراوان در راستای جابه‌جایی مواد اولیه و محصولات فولادی دومین فولادساز برتر کشور یعنی فولاد خوزستان و همچنین شرکت صنعتی و معدنی چادرملو، توانست بالغ بر دو میلیون تن مواد اولیه را در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری جابه‌جا کند. بر اساس آمار در مقایسه با بهره‌وری ناوگان ریلی در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰، شرکت چندوجهی فولاد لجستیک رشد بیش از ۲۵ درصدی در حمل‌ونقل ریلی را به ثبت رسانده است.

وی گفت: میزان تناژ حمل و نقل ریلی کشور در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱، ۲۲ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۶۰۷ تن بوده است که در مقایسه با میزان آن در مدت زمان مشابه سال قبل یعنی ۲۴ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۱۳۹ تن، با افت ۸ درصدی همراه بوده است. اما در این میان فولاد لجستیک توانست در امر جابجایی مواد اولیه و محصول رشد ٢٥درصدی داشته باشد و سهم بیشتری از بازار ریلی کشور را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 1727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =