کد خبر 1751
۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵

کارگران فولاد قزوین و آرمان شفق در انتظار دریافت معوقات

کارگران فولاد قزوین و آرمان شفق در انتظار دریافت معوقات

حدود ۱۵۰ کارگر شاغل در دو کارخانه «فولاد قزوین» و «آرمان شفق» تاکستان هنوز موفق به دریافت مطالبات قدیمی سالهای ۹۴ و ۹۵ خود از کارفرمای اصلی نشده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، کارگران دو کارخانه فولاد قزوین و آرمان شفق که تحت مسئولیت یک کارفرمای واحد مدیریت می‌شوند، گفتند: حدود ۱۵۰ کارگر از مجموع ۳۰۰ تا ۴۰۰ کارگر شاغل در دو کارخانه فولاد قزوین و آرمان شفق با سوابق بالای ۱۵ سال هنوز موفق به دریافت مطالبات قدیمی سالهای ۹۴ و ۹۵ خود از کارفرمای اصلی کارخانه نشده‌اند.

به ادعای این کارگران، در طول سنواتی که کارگران زیر نظر کارفرمای اصلی کارخانه مشغول فعالیت بودند هر یک از کارگران حداقل  ارقامی بین ۲ تا ۳ میلیون تومان بابت عیدی و حق سنوات سالهای گذشته و همچنین اضافه‌کاری طلبکارند که ارزش ریالی آن امروزه به حداقل کاهش یافته است.

بر اساس اظهارات آن‌ها، دو کارخانه «فولاد قزوین» و «آرمان شفق» سال ۹۵ یکبار از سوی مالک اصلی کارخانه تعطیل اعلام شد و در نتیجه حدود ۳۰۰ کارگر بیکار شدند. بعد از گذشت چندین ماه مدیریت این دو کارخانه از سوی اداره تصفیه و امور ورشکستگی «دادگستری» شهرستان تاکستان به چند شرکت سرمایه‌گذار اجاره داده شده است که آخرین آن از یکسال پیش فعالیت خودرا در این واحد آغاز کرده است.

به نقل از یکی از کارگران گفته می‌شود، مسئولان شهرستانی آن زمان بعد از اعلام تعطیلی کارخانه و شکایت کارگران برای وصول مطالبات خود وعده کرده بودند طلب همه کارگران را با فروش محصولات بجامانده و ضایعات کارخانه می‌پردازند اما بعد از گذشت چندین سال هنوز دست عده‌ای از کارگران برای دریافت مطالباتشان خالی مانده است.

این کارگر با بیان اینکه ما خواستار دریافت مطالبات معوقه قدیمی خود هستیم اما بعد از گذشت شش تا هفت سال ارزش ریالی طلب ما به حداقل کاهش یافته است، در ادامه گفتند: آن زمان همه همکاران در پیگیری معوقات مزدی خود به اداره کار شهرستان تاکستان شکایت کردند و اداره کار رای به پرداخت مطالبات ما داد اما کارفرمای سابق تمکین نکرد و پرونده به مراجع قضایی ارجاع شد.

او با بیان اینکه در حال حاضر از مدیریت فعلی محل کار خود رضایت داریم و مطالباتمان به موقع پرداخت می‌شود، افزود؛ از مسئولان انتظار داریم چاره‌ای برای پرداخت مطالبات قدیمی ما کارگران از کارفرمای سابق کارخانه بکنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =