کد خبر 1755
۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

سخنگوی صنعت برق کشور در گفتگو با آهن‌نیوز:

برق صنایع در زمستان تأمین است

برق صنایع در زمستان تأمین است

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: با تکمیل مخازن سوخت نیروگاهی که اکنون به بیش از ۶۱ درصد از ذخایر مخازن سوخت کشور افزایش پیدا کرده، مشکلی در تأمین برق صنایع نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، در بخش صنایع فولاد، طی بازه زمانی ۱۵ خرداد تا ۲۹ مرداد سال ۱۴۰۱، مصرف برق به 5 هزارو 586 مگاوات ساعت رسیده در حالی که سال گذشته، این آمار نهایتاً به 4 هزاو 761 مگاوات ساعت رسیده بود. بر این مبنا در صنایع فولاد نیز شاهد رشد ۱۷.۳۲ درصدی مصرف برق بوده‌ایم.

با توجه به آمار ارائه شده در صنعت فولاد و صنعت سیمان، مجموع انرژی مصرف شده توسط صنایع کشور در فصل گرم سال جاری نسبت به سال گذشته رشد ۱۴.۲۲ درصدی را تجربه کرده که این میزان تولید برق در نهایت به افزایش تولید ختم می‌شود.

بر این اساس در فصل گرم سال ۱۴۰۱، شاهد مصرف برق به میزان ۱۱۳۵۴ هزار مگاوات بودیم، در حالی که سال گذشته این عدد ۹۹۴۱ هزار مگاوات بوده است.

اما مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور در رابطه با تامین برق در فصل سرد ۱۴۰۱ به خبرنگار آهن‌نیوز گفت: در زمستان‌ها به دلیل کاهش مصرف برق نسبت به تابستان، ظرفیت نیروگاهی به قدر کفایت برای تامین برق موجود است.

رجبی افزود: هماهنگی‌های خیلی خوبی هم با وزارت نفت برای تأمین سوخت نیروگاه‌ها صورت گرفته که امیدواریم با تکمیل مخازن سوخت نیروگاهی که اکنون به بیش از ۶۱ درصد از ذخایر مخازن سوخت کشور افزایش پیدا کرده، مشکلی در تأمین برق صنایع نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =