کد خبر 1759
۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵

احداث پست برق ۴۰۰ کیلوولت در فولاد خوزستان

احداث پست برق ۴۰۰ کیلوولت در فولاد خوزستان

معاون برنامه ریزی و اجرای پروژه‌های شرکت فولاد خوزستان از سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیارد ریالی برای احداث خط و پست برق ۴۰۰ کیلوولت فولاد خوزستان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، میثم شهنیانی گفت: اکنون مراحل آزمایش تجهیزات بریکو، سکسیونرها و CT این پست برق در حال انجام است و روز ۱۵ آبان تست DCS و رله‌های حفاظتی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این پروژه در مراحل پایانی آزمایش و آماده بهره‌برداری است افزود: این پست برق شامل چهار عدد ترانس ۳۱۵ مگاولتی بوده که مجموع کل آنها یک هزار و ۲۶۰ مگاولت است.

معاون برنامه‌ریزی  و اجرای پروژه‌های شرکت فولاد خوزستان گفت: این پروژه قرار است برق شرکت‌های فولاد خوزستان و فولاد اکسین را تأمین کند و اگر تست تجهیزات موردی نداشته باشد تا سه ماه آینده وارد مدار خواهد شد.

وی افزود: با اجرای این پروژه برق باثبات‌تری خواهیم داشت و این موضوع به نفع خوزستان است زیرا تأمین برق شرکت‌های فولاد خوزستان و فولاد اکسین از بخش ۲۳۰ کیلوولت شهری به بخش ۴۰۰ کیلوولت صنعتی منتقل خواهد شد و این اقدام باعث می‌شود که شبکه ۲۳۰ کیلوولت اهواز از حالت پرباری خارج و تنها برق شهر و حومه را تأمین کند.

شهنیانی با اشاره به اینکه تمام هزینه‌های این پروژه با ۲ شرکت فولاد خوزستان و فولاد اکسین است، گفت: ۷۰ درصد هزینه بهره‌برداری از این پست برق برعهده شرکت فولاد خوزستان و هزینه ۳۰ درصد باقیمانده را شرکت فولاد اکسین تأمین کرده است.

وی  افزود: این پست برق به گونه‌ای طراحی شده که برق ۲ مشترک صنعتی فولاد خوزستان و فولاد اکسین را همزمان تامین خواهد کرد.

گفتنی است شرکت فولاد خوزستان با دیماند ۶۵۰ مگاولت آمپر، بزرگترین مشترک صنعتی شبکه برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر 1759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =