کد خبر 177
۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹

فولاد مبارکه پشتیبان صنایع خودروسازی و لوازم خانگی

فولاد مبارکه پشتیبان صنایع خودروسازی و لوازم خانگی

فولاد مبارکه در سال گذشته توانست بیش از ۵۵۰ هزار تن محصولات ویژه را با کیفیت بالایی تولید کند که تمامی این محصولات در سال‌های گذشته از کشورهای دیگر وارد می‌شد.

به گزارش آهن نیوز، "احمد یوسف‌زاده"معاون توسعه شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسیمای مرکز اصفهان اظهار کرد: فولاد مبارکه به عنوان بنگاه بزرگ صنعتی از نظر مصرف آب در وضعیتی است که کمترین میزان برداشت از آب خام را دارد و با اقداماتی که انجام داده طی سال‌های آینده نیز همین مقدار اندک را با سرمایه‌گذاری‌هایی توسعه‌ای در فولاد مبارکه به صفر خواهد رساند.

وی گفت: فولاد مبارکه برنامه‌هایی برای ایجاد پایداری در زنجیره تولید شامل تأمین پایدار مواد اولیه و انرژی در دست اقدام دارد تا بتواند در طول سال، به‌صورت پایدار محصولات موردنیاز صنایع کشور را تأمین کند؛ امیدوارم روندی که از ابتدای بهره‌برداری فولاد مبارکه در ۲۳ دی‌ماه سال ۱۳۷۱ آغاز شد و تاکنون روبه‌رشد بوده با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته ادامه پیدا کند. این شرکت در سال‌های گذشته توسعه کمی و کیفی را در راستای تأمین نیازهای داخلی در دستور کار خود قرار داده است؛ علی‌رغم افزایش تولید و محصولات خود توانسته مصارف انرژی را کاهش و حجم محصولات تولیدشده را ازنظر کیفیت و تنوع بهبود دهد.

وی در ادامه افزود: فولاد مبارکه اخیراً محصول تختال گرید APIX70 با ضخامت ۳۰۰ میلی‌متر را به تولید انبوه رساند تا بخش عمده‌ای از نیاز صنعت کشور را تأمین و صنایع مربوطه را از واردات آن بی‌نیاز کند؛ همچنین با تأمین ورق رنگی موردنیاز صنایع تولیدکننده لوازم‌خانگی توانسته کشور را به خودکفایی برساند و تمامی گریدهای ورق‌های رنگی لوازم‌خانگی را که از حساسیت، دقت و کیفیت زیادی برخوردار است به مرحله تولید برساند.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه در پایان اضافه کرد: ایران رتبه دهم تولید فولاد جهان را دارد و شرکت فولاد مبارکه نیز در میان ۵۰ شرکت برتر فولادساز جهان قرار دارد. وی با تأکید بر ضرورت پشتیبانی از صنایع خودروسازی و لوازم‌خانگی کشور گفت: فولاد مبارکه در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، درصدد تأمین پایدار مواد اولیه موردنیاز صنایع پایین‌دستی ازجمله خودروسازی و تولیدکنندگان لوازم‌خانگی داخل کشور است. همچنین این بنگاه صنعتی، علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه توانست با تکیه‌بر توان متخصصان داخلی از ظرفیت تولید ۲.۴ میلیون تنی زمان راه‌اندازی به ظرفیت ۱۰ میلیون تنی کنونی برسد.

انتهای پیام /م.ف

کد خبر 177

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =