کد خبر 1788
۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷

مدیرعامل فولاد خوزستان در گفتگو با آهن‌نیوز:

کمبود سنگ‌آهن در آینده به چالش تبدیل می‌شود/ اکتشاف جدید فولاد خوزستان در جازموریان

کمبود سنگ‌آهن در آینده به چالش تبدیل می‌شود/ اکتشاف جدید فولاد خوزستان در جازموریان

مدیرعامل فولاد خوزستان از اکتشافات جدید در حوزه‌ی جازموریان خبرداد و گفت: کمبود سنگ‌آهن چالشی است که هنوز خودش را به شکل واضح نشان نداده اما در سال‌های آینده این مسئله نمایان خواهد شد.

به گزارش آهن‌نیوز، یکی از چهره‌های ویژه‌ی نخستین روز ششمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد کیش، امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان بود که علاوه بر غرفه‌ این شرکت، سایر غرفه‌ها را نیز مورد بازدید قرار داد.

نوید روزهای خوب برای صنعت فولاد

وی که به همراه گروهی از مدیران این شرکت در نمایشگاه حاضر شده بود، سطح کیفی این نمایشگاه را خوب ارزیابی کرد و به خبرنگار آهن‌نیوز گفت: خوشبختانه استقبال خوبی در نمایشگاه امسال شاهدیم و امیدواریم این اتفاق نویدبخش روزهای خوبی برای صنعت کشور باشد.

ابراهیمی، فولاد خوزستان را یکی از عمده‌ترین تولیدکنندگان فولاد کشور خواند و گفت: برای حفظ سهم 25 درصدی خود از بازار تلاش می‌کنیم و البته برای این مسئله نیازمند تأمین به‌موقع مواد اولیه هستیم.

اکتشاف جدید در جازموریان

وی تصریح کرد: خرید بعضی معادن کوچک و کارهای اکتشافی به‌عنوان‌مثال در حوزه جازموریان را در برنامه قرار داده‌ایم که می‌تواند امیدبخش باشد.

مدیرعامل فولاد خوزستان در پاسخ به نتایج عملی این رویکرد بیان داشت: در حوزه جازموریان در حدود چهار هزار مترمربع کار اکتشافی را شروع کردیم و توانستیم به ذخایر خوبی دست پیدا کنیم و این مسئله ما را به حفظ سهم خود در بازار امیدوارتر می‌کند.

وی مهم‌ترین چالش این روزهای فولاد خوزستان را بحث افزایش حجم اکتشافات عنوان کرد و گفت: کمبود سنگ‌آهن چالشی است که هنوز خودش را به شکل واضح نشان نداده اما در سال‌های آینده این مسئله نمایان خواهد شد.

ابراهیمی در پایان گفت: چالش برق و گاز در سال‌های اخیر خیلی پررنگ بوده است و این چالش‌های ابتدایی باعث شده کمبود سنگ‌آهن به چشم نیاید اما با توجه به میزان ذخایر موجود حداکثر تاب‌آوری ما ۱۳ تا ۱۵ ساله است که اگر کار اکتشاف و استخراج جدید صورت نگیرد مشکلات بسیار حادتر خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =