کد خبر 1796
۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

صادرات مقاطع فولادی در بن‌بست

صادرات مقاطع فولادی در بن‌بست

در حالی که بیشتر بازارهای اصلی با فروش ضعیف محصولات نهایی فولاد مواجهند، تقاضای جهانی برای صادرات قراضه فولادی کاهش یافته است. 

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، با افزایش واردات محصولات فولادی از برزیل به استرالیا برای جبران کاهش صادرات سوئد، واردات سنگ آهن به آمریکا در تابستان امسال افزایش یافت. براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، واردات سنگ آهن آمریکا در تیرماه به ۳۴۲ هزار تن رسید که در مقایسه با واردات فصل بهار ۸۹ درصد افزایش یافت. واردات سنگ آهن آمریکا در خرداد ۱۸۱ هزار تن و اردیبهشت ماه ۲۴۸ هزار تن بود اما با این حال واردات سنگ آهن تابستان در مقایسه با سال قبل از آن، ۳۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد. 

میزان صادرات سنگ آهن برزیل به آمریکا، ۲۷۵ هزار تن گزارش شد، این در حالی است که در ماه گذشته این میزان صفر بود. همچنین در این مدت صادرات سنگ آهن استرالیا به آمریکا ۴۲ هزار تن بود و در ماه ژوئن نیز گزارشی از صادرات ارائه نشد، ضمن اینکه صادرات سنگ آهن سوئد به آمریکا از ۷۴ هزار تن در ماه ژوئن به ۳۷ هزار تن کاهش یافت. 

در حالی که بیشتر بازارهای اصلی با فروش ضعیف محصولات نهایی فولاد مواجهند، تقاضای جهانی برای صادارت قراضه فولادی کاهش یافته است. براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، ثابت ماندن واردات قراضه سنگین ترکیه با وجود تقاضای محدود، فروش دو محموله قراضه سنگین (deep-see) توسط صادرکنندگان آمریکا، محدودیت تقاضای ویتنام برای واردات قراضه، کاهش قیمت قراضه در چین، بازارهای داخلی ضعیف، نوسانات ارزی و محصولات جایگزین ارزانتر از عوامل موثر در در کاهش تقاضا بودند. 

پلاتین و پالادیوم، هر دو فلز در خودرو استفاده می‌شوند، اگرچه پلاتین در جواهرات، صنایع دیگر و برای سرمایه‌گذاری نیز استفاده می‌شود. قیمت این دو فلز از ابتدای سال تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است، به طوری که پلاتین در حدود ۹۵۰ دلار در هر اونس و پالادیوم در حدود ۱۹۰۰ دلار در هر اونس در نوسان است. کاهش رشد اقتصاد جهانی باعث کاهش تقاضا می‌شود.

در آخرین به‌روزرسانی معاملات بورس فلزات بندر شانگهای، قیمت متوسط میلگرد با افزایش ۶۴ یوآنی، به قیمت ۳ هزار و ۴۴۶ یوآن به فروش رفت.

این در حالی است که متوسط قیمت فولاد ضد زنگ در بازار بندر شانگهای با رشد ۹۰ یوآنی، بر رو ی نرخ ۱۵ هزار و ۹۹۸ یوآن ایستاد.

در اطلاعات تابلوی معاملات بورس فلزات لندن نیز قیمت هر تن میلگرد، هم برای تحویل روز با ۹٫۵ دلار رشد، با قیمت ۶۳۴ دلار و ۵۰ سنت به فروش رسید. قراردادهای آتی تحویل یک ماهه این محصول با کاهش ۴۱ دلار و ۱۴ سنت، با نرخ‌های ۶۳۷ دلار، در هر تن منعقد شد.

در این میان، هر تن قراضه برای تحویل روز با ۴٫۵ یک دلاری، با قیمت ۳۵۴ دلار و ۵۰ سنت به فروش رسید. قراردادهای آتی تحویل یک ماهه این محصول  با ۱۰ دلار و ۳۵ سنت، به قیمت ۳۵۵ دلار و ۵۰ سنت، به ازای هر تن منعقد شد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 1796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =