کد خبر 1811
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

بازار چین، هند را هم فلج کرد!

بازار چین، هند را هم فلج کرد!

کاهش رشد اقتصادی در چین، به عنوان بزرگترین خریدار سنگ آهن هند، به محموله‌های خارج از کشور مواد اولیه فولادسازی ضربه خواهد زد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، یکی از مقامات صنعت و معدن هند اعلام کرد: صادرات سنگ آهن هند در ماه اکتبر به نزدیک صفر کاهش یافت و انتظار می‌رود فروش محموله‌های مواد اولیه فولادسازی به دلیل مالیات‌های صادراتی بالاتر و تقاضای کمتر از سوی چین به عنوان بزرگترین وارد کننده، به رکود ادامه دهد.

هند در ماه مه مالیات صادراتی بر فروش سنگ آهن خام کم عیار (با محتوای آهن زیر ۵۸ درصد) را از صفر به ۵۰ درصد افزایش داد و مالیات پوکه‌ها را به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای پاسخگویی به افزایش تقاضای داخلی از صفر به ۴۵ درصد افزایش داد.

راج کومار شارما، دبیر کل فدراسیون صنایع معدنی هند (FIMI)، گفت: به غیر از مالیات‌های صادراتی بالاتر که توسط دولت تصویب شده است، کاهش رشد اقتصادی در چین، بزرگترین خریدار سنگ آهن هند، به محموله‌های خارج از کشور مواد اولیه فولادسازی ضربه خواهد زد.

او افزود: محدودیت‌های سختگیرانه پکن برای کووید-۱۹ بر محموله‌های سنگ آهن هند نیز تأثیر خواهد گذاشت و تولید فولاد چین ممکن است در زمستان کاهش یابد و تقاضا برای سنگ آهن را کاهش دهد.

کد خبر 1811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =