کد خبر 1827
۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴

چین، تنها میهمان بین‌المللی نمایشگاه فولاد کیش / حسرت بازدید به دل مسئولان ماند

چین، تنها میهمان بین‌المللی نمایشگاه فولاد کیش / حسرت بازدید به دل مسئولان ماند

درحالیکه بسیاری از رویدادهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و هنری به سبب شرایط ویژه‌ی این روزهای کشور تعلیق شده بود اما ششمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد کیش با تمام نقاط قوت و ضعفش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، سه‌شنبه‌ هفته‌ گذشته بود که علی‌رغم شایعات مختلف در خصوص احتمال لغو نمایشگاه بین‌المللی فولاد کیش سرانجام این نمایشگاه با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی و جمعی از مدیران عامل حوزه صنعت فولاد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی این جزیره افتتاح شد و آغاز به کار کرد.

آغاز به کار این نمایشگاه هم‌زمان با آغاز جلسه‌ استیضاح وزیر صمت بود و موج اعتراضات در کشور و اهمیت موضوع استیضاح وزیر بر سرنوشت بسیاری از صنایع، جو نمایشگاه را بسیار متفاوت از سال‌های گذشته کرده بود تا جایی که تقریباً هیچ مسئول عالی‌رتبه‌ کشوری در افتتاحیه حاضر نشد و اکثر مدیران فولادی نیز مدیرانی بودند که نخستین نمایشگاه فولاد کیش را در قامت مدیرعامل تجربه می‌کردند.

بااین‌حال اکثر صنایع بزرگ فولادی، مناطق ویژه‌ی اقتصادی و شرکت‌های دانش‌بنیان صاحب‌نام این حوزه در این نمایشگاه حضور یافته بودند و غرفه‌هایشان محلی برای گفت‌وگو، رایزنی، تجدیددیدار و نمایش توانمندی‌های این حوزه بود، اگرچه قطعی چندباره برق در روز دوم حسابی خاطرات قطعی برق صنایع فولادی در تابستان امسال را زنده کرد و این هشدار را نیز ارائه کرد که ممکن است مشکل تأمین انرژی به پاییز و زمستان نیز انتقال یابد.

اگرچه در ابتدا عنوان شد که ۲۶۸ شرکت داخلی و ۲۷ شرکت یا نمایندگی‌های خارجی از کشورهای آلمان، ایتالیا، هند، ترکیه، چین، سوئد، اسپانیا، یونان، روسیه حضور دارند اما حضور سه‌روزه‌ ما در این نمایشگاه حاکی از آن بود که غیر از یک غرفه متعلق به کشور چین، هیچ شرکت خارجی در این نمایشگاه حضور نداشت و دریغ از یک بازدیدکننده خارجی.

اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که هوای مطبوع جزیره‌ی کیش در این برهه از سال هم سبب شده بود تا کارشناسان و مدیران صنایع در روزهای دوم و سوم خود را به نمایشگاه برسانند تا در شرایطی که اکثر نقاط کشور روزهای سردی را سپری می‌کنند، ضمن بازدید از نمایشگاه از هوای دلپذیر جزیره نیز مستفیض شوند.

برگزاری رویدادهای جانبی مرتبط با حوزه‌ی فولاد نیز در مرکز همایش‌های کیش در نوبت صبح پیگیری شد که عدم استقبال از این پنل‌های تخصصی مشهود بود.

با این‌ همه برگزاری نمایشگاه فولاد در این برهه بار دیگر چراغ این صنعت را روشن نگه داشت و نشان داد که اهمیت این حوزه به حدی است که فعالان آن در هر وضعیتی دست از کار و تلاش بر نخواهند داشت و ابر و باد و مه خورشید و فلک نیز نخواهد توانست جنبش صنعت فولاد ایران را به ایستایی تبدیل کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =