کد خبر 1832
۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴

۱۰۴ درصد افزایشِ تولید سنگ آهن پیربکران

۱۰۴ درصد افزایشِ تولید سنگ آهن پیربکران

مجتمع سنگ آهک پیربکران از ابتدای فروردین تا پایان شهریور، ۵۱۴ هزار و ۶۱۹ تن سنگ آهن دانه‌بندی تولید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، به نقل از ایمیدرو، مجتمع سنگ آهک پیربکران از ابتدای فروردین تا پایان شهریور، ۵۱۴ هزار و ۶۱۹ تن سنگ آهن دانه‌بندی تولید کرد. این رقم طی مدت مشابه سال گذشته، ۳۶۱ هزار و ۹۵ تن بود. این میزان تولید نسبت به برنامه (۲۵۲ هزار تن)، ۱۰۴ درصد افزایش یافت.

شرکت یاد شده، طی ۶ ماهه نخست امسال، ۴۶۴ هزار و ۸۴۹ تن محصول به فروش رساند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (۳۹۰ هزار و ۱۲۵ تن)، ۱۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

مجتمع سنگ آهک پیربکران در ماه شهریور، ۸۵ هزار و ۲۷ تن سنگ آهک دانه‌بندی تولید و ۵۳ هزار و ۴۸۱ تن محصول به فروش رساند که این رقم طی مدت مشابه سال گذشته (تولید ۵۰ هزار و ۴۰۲ تن و فروش ۴۲ هزار و ۵۸۱ تن)، به ترتیب حاکی از افزایش ۶۹ درصدی و ۲۶ درصدی است.

این واحد معدنی از ۴ دهه گذشته تاکنون، تأمین بخش عمده‌ای از آهک کارخانه ذوب آهن اصفهان و دیگر کارخانه‌های فولادسازی، صنایع متالورژی، سیمان و … را بر عهده دارد.

این واحد در راستای تحقق صنعت سبز با به کارگیری توان داخل و انجام پروژه‌های پژوهشی توانسته است با کاهش زمان توقف، تولید را افزایش و از ایجاد گرد و غبار و انتشار آن در محیط بکاهد. این معدن در فاصله 80 کیلومتری شمال شرقی اصفهان به طرف نایین واقع گردیده است. ذخیره اکتشاف شده آن حدود 5/1 میلیون تن برآورده شده است. کوارتزین استخراج شده خردایش و دانه‌بندی شده و جهت تهیه آلگومره به کارخانه ذوب آهن اصفهان ارسال می‌شود. این کوارتزیت جهت مصرف در صنایع سیمان و تولید سیمان ضد سولفاته بسیار مرغوب می‌باشد. همچنین در صنایع ساختمانی در ساخت بتن‌های بسیار سخت و نیز در صافی تصفیه خانه‌های فیزیکی آب کاربرد فراوان دارد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 1832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =