کد خبر 1842
۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

رونمایی از سامانه هوشمند مدیریت عملیات لجستیک در کشور

رونمایی از سامانه هوشمند مدیریت عملیات لجستیک در کشور

از دو محصول دانش بنیان "آی‌بار" و "بارپرداخت" توسط مرکز نوآوری نوین ارزش از شرکت‌های تابعه گروه گسترش سرمایه‌گذاری بین‌المللی ارزش، با هدف ارائه خدمات نوآورانه در حوزه حمل و نقل هوشمند بار رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، در حاشیه سمپوزیم فولاد ۱۴۰۱ در جزیره کیش، رونمایی از دو محصول دانش بنیان "آی‌بار" و "بارپرداخت" توسط مرکز نوآوری نوین ارزش از شرکت‌های تابعه گروه گسترش سرمایه‌گذاری بین‌المللی ارزش، با هدف ارائه خدمات نوآورانه در حوزه حمل و نقل هوشمند بار، صورت پذیرفت.

این سامانه‌ها با همکاری گروهی از جوانان متخصص در حوزه فناوری اطلاعات و حمل و نقل کشور توسعه یافته که خدمات متنوعی را برای ارکان زنجیره حمل بار از مرحله ایجاد یک قرارداد حمل تا تحویل، تسویه و پرداخت نهایی ارائه می‌دهند.

سامانه‌های هوشمند بارپرداخت و آی‌بار بسیاری از مشکلات صاحبان بار عمده و واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی کشور را حل و سرعت اجرای فرآیندهای عملیات آنان را افزایش می‌دهد، به علاوه می‌توانند مورداستفاده بخش‌های سیاست‌گذاری، حاکمیت، بانک‌ها و ارائه‌کننده خدمات حمل‌ونقل بار سنگین کشور باشند.

یکی از چالش‌های مهم صاحبان معادن، عدم وجود زیرساختی‌ مناسب برای پایش، ارزیابی و کنترل عملکرد ذی‌نفعان در بهره‌برداری و استحصال از این معادن است. این مساله هم زمینه را برای استحصال و برداشت‌های غیرمجاز از معادن توسط ذینفعان فراهم می‌آورد و هم آسیب‌های بسیار جدی و غیرقابل بازگشتی را به زیست‌بوم مناطق مورد بهره‌برداری تحمیل می‌نماید.

برای حل چالش‌ فوق، استفاده از راهکارهای حمل‌ونقل مبتنی بر فناوری می‌تواند به توانمندسازی صاحبان معادن در کنترل این منابع، پایش و مدیریت مستمر ذینفعان کمک شایان توجهی کند. سامانه مدیریت عملیات حمل آی‌بار ضمن نظم‌بخشی در عملیات لجستیک، یکپارچه‌سازی تعاملات میان کلیه ذینفعان حمل‌ (اعم از صاحبان بار، شرکت‌های باربری و رانندگان ناوگان) و نیز ارتقای کارایی در زنجیره ارزش حمل‌ونقل بار، می‌تواند با ایجاد زیرساختی یکپارچه و شفاف زمینه مناسبی در جهت مدیریت کارآمد معادن فراهم کند.

پایان پیام/ ف

کد خبر 1842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =