کد خبر 1844
۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

طرح آهن اسفنجی بافق در ۳۶ ماه اجرایی ‌می‌شود

طرح آهن اسفنجی بافق در ۳۶ ماه اجرایی ‌می‌شود

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران ـ بافق گفت: برای جانمایی طرح آهن اسنفجی، یک محدوده با بیشترین تطابق با ضوابط مکان‌یابی کارخانه انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، مجتبی حمیدیان درباره روند برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام شده کارخانه اسفنجی افزود: سعی شد محدوده انتخابی، از جنبه‌های مختلف مانند مغناطیسی‌سنجی، زمین‌شناسی و لرزه‌خیزی، موضوعات امنیت، پدافند غیرعامل، دفع و نگه داری پسماند و... بررسی و سپس برای اخذ مجوزهای لازم اقدام شود.

وی با اشاره به اخذ جواز تاسیس از سازمان صمت اظهار داشت: مجوز محیط زیست هم با انتخاب مشاور و بررسی تمام جنبه‌های زیست محیطی مربوط به طرح، در نهایت گزارش ارزیابی زیست محیطی، مورد تایید مقدماتی سازمان محیط زیست استان قرار گرفت و اکنون در حال اخذ مجوز از سازمان محیط زیست کشور هستیم.

حمیدیان ادامه داد: مرحله اول مناقصه برای شناسایی و پیش ارزیابی پیمانکار واجد شرایط، با مشارکت ۱۱ شرکت مطرح داخلی انجام گرفت و پس از ارزیابی‌های فنی، ۶ شرکت که امتیازات لازم رکسب کرده بودند، در تاریخ هشت آبان ماه اسناد مناقصه را دریافت کردند.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران ـ بافق گفت: این ۶ شرکت براساس برنامه زمان‌بندی باید در ۳۰ روز پیشنهاد فنی و مالی خود را ارائه دهند که بتوانیم تا پایان آذرماه پیمانکار اصلی طرح را انتخاب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با یاری خداوند و حمایت‌های اعضای هیئت مدیره و همچنین مسئولان، این طرح حداکثر طی ۳۶ ماه به اتمام برسد.

گفتنی است طرح احداث کارخانه آهن اسفنجی به ظرفیت ۱.۷ میلیون تن در سال، توسط عبدالمالکی وزیر سابق رفاه، کار و خدمات اجتماعی، کلنگ زنی شد.

پایان پیام/ م

کد خبر 1844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =