کد خبر 186
۲ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰

حضور در بازارهای جهانی هدف مجتمع فولاد دشتستان

حضور در بازارهای جهانی هدف مجتمع فولاد دشتستان

تقریباً سه ماه پس از اولین تولید، نخستین محصول صادراتی این مجموعه نیز روانه بازارهای خارجی شد. تولید و حضور در بازارهای جهانی همچنان در دستور کار است و ما توانسته‌ایم حضور موفقی در بازار کشورهای همسایه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز، "عباسعلی ناصحی" مدیرعامل مجتمع فولاد دشتستان در خصوص راه‌اندازی و فعالیت‌های مجتمع فولاد دشتستان گفت: کارخانه فولاد دشتستان در اوایل سال ۱۴۰۰ با ظرفیت ۳۸۴ هزار تن در محل شهرک صنعتی زاویه و در ۷۰ کیلومتری غرب تهران راه‌اندازی شد و اولین محصول کیفی این کارخانه نیز در همین زمان تولید و روانه بازار شد. تقریباً سه ماه پس از اولین تولید، نخستین محصول صادراتی این مجموعه نیز روانه بازارهای خارجی شد. تولید و حضور در بازارهای جهانی همچنان در دستور کار است و ما توانسته‌ایم حضور موفقی در بازار کشورهای همسایه داشته باشیم.

روابط عادلانه بین حلقه‌ها در زنجیره فولاد

مدیرعامل مجتمع فولاد دشتستان با اشاره به لزوم عدالت در حلقه‌های مختلف زنجیره‌ فولاد اظهار کرد: رابطه حلقه‌های متفاوت زنجیره فولاد باید عادلانه باشد و نباید حلقه‌های بالادستی بر حلقه‌های پایین دستی تسلط داشته باشند و خواسته‌های سلیقه‌ای خود را تحمیل کنند. باید شرایط عادلانه‌ای در کل زنجیره‌ فولاد به وجود آید تا همه حلقه‌های این زنجیره بتوانند در کنار هم به ادامه فعالیت تولیدی بپردازند.

وی ادامه داد: فولاد مبارکه به عنوان بزرگ‌ترین شرکت فولادی کشور می‌تواند این روند عادلانه را مدیریت کند. خصوصاً که در حال حاضر، زمینه عدالت بین حلقه‌ها با بورسی شدن کالاهای فولادی هموارتر شده است. ما امیدواریم این عدالت در حلقه‌های متفاوت نظیر شکل عرضه، تناژ عرضه و … پیاده شود. روابط منصفانه بین حلقه‌ها می‌تواند بسیار موثر باشد و کمک کند تا زنجیره‌های بالادستی نتوانند فشار مضاعفی بر زنجیره‌های پایین دستی وارد کنند.

طرح توسعه فولاد دشتستان

ناصحی در خصوص طرح توسعه مجتمع فولاد دشتستان اظهار داشت: طرح‌های توسعه‌ای در شرکت فولاد دشتستان در حال انجام است که از این میان می‌توان به فاز دوم مجتمع فولاد دشتستان، یعنی احداث خط اسیدشویی و ورق سرد اشاره کرد. تمامی طراحی‌های مرتبط با این فاز انجام شده و تجهیزات و ماشین‌آلات خارجی موردنیاز نیز خریداری شده است. سالن‌های ساخت مرتبط با این طرح نیز احداث شده است.

وی ادامه داد: این پروژه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ما امیدواریم در شهریورماه، اولین بخش تجهیزات این پروژه وارد شود. با وارد شدن تجهیزات ما اقدام به نصب خواهیم کرد و احتمالاً تا پایان سال جاری بتوانیم فاز دوم مجتمع را به بهره‌برداری برسانیم. منابع ارزی مورد نیاز برای اجرای طرح توسعه را از محل صادرات خود مجتمع فولاد دشتستان تأمین کرده‌ایم و این نکته مهمی است که شرکت از طریق صادرات محصولات خود توانسته نیازهای ارزی خود را تأمین کند.

ایجاد ۴۰۰ شغل جدید در فولاد دشتستان

مدیرعامل مجتمع فولاد دشتستان در خصوص تعداد نیروی کار فعال در این مجتمع گفت: در حال حاضر حدود ۵۰۰ نفر به طور مستقیم در این مجموعه مشغول به کار هستند که امیدواریم این تعداد تا پایان سال به ۹۰۰ نفر برسد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =