کد خبر 1933
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷

انتقاد دانشجویان بسیجی به محرومیت مردم خواف/ "مردم در کنار گنج‌اند و در فقر زندگی می‌کنند!"

انتقاد دانشجویان بسیجی به محرومیت مردم خواف/ "مردم در کنار گنج‌اند و در فقر زندگی می‌کنند!"

بر همگان روشن است معادن عظیم و ثروتمند سنگ‌آهن در شهرستان خواف می‌توانستند منشاء برکات و آبادانی‌های بسیار زیادی در سطح مناطق محروم و کمتر برخوردار شهرستان باشند، اما جای تاسف دارد که مردم منطقه در کنار گنج ساکنن اند و در فقر زندگی می‌کنند!

به گزارش آهن‌نیوز، در نامه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران مرکز خطاب به نماینده خواف، بر لزوم توجه بیشتر به شهرستان خواف و مردمان این منطقه تاکید شد.

متن این نامه بدین شرح است.

نماینده محترم مردم شریف شهرستان خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین احمدپور، سلام علیکم؛

با سلام و صلوات به روح پرفتوح تمامی شهدای سرافراز اسلام علی‌الخصوص جهادگران شهید ایران عزیز؛ احتراماً به استحضار می‌رساند جهادگران گروه جهادی ثارالله(ع) بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تابستان امسال توفیق این را داشته در اردو جهادی هجرت به منطقه خواف عزیمت نموده و پس از ۶ روز خدمت‌رسانی عمرانی و فرهنگی، گفت‌وگو با مردم عزیز و مسئولین محترم محلی و بازدید از مناطق هدف، پیرو رسالت جهادی خود یعنی مطالبه‌گری و رساندن صدای مردم به مسئولین، اقدام به تنظیم این نامه در شش بند و ذکر نکاتی در جهت بیان و ان‌شاءالله رفع مشکلات می‌نماییم:

۱)  اقدامات انجام شده در راستای رفع محرومیت در طول عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی و همت جهادگرانی که طی این سالها همواره دغدغه خدمت‌رسانی به هم‌نوعان خود داشته‌اند را نمی‌توان نادیده گرفت، اما همان طور که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) طی این مدت مکرراً گوشزد نمودند، بایستی در کنار پیشرفت‌ها، نقاط ضعف و عقب‌ماندگی‌ها را نیز ببینم و رفع آنها را مطالبه کنیم تا قدمی در راه حل مشکلات مردم و تحقق اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی برداشته شود.

۲) مردم عزیز و نجیب شهرستان خواف در ادوار مختلف تاریخ ایران همواره خود را ثابت نموده اما هیچگاه حقشان آن طور که شایستگی دارد ادا نشده است. اوج خدمت‌رسانی به این منطقه در دوران اجرای طرح‌های سازندگی پس از انقلاب بود  که الحمدلله اکنون نیازهای اولیه زندگی‌شان مانند برق، گاز و تاحدودی آب لوله‌کشی تامین شده، اما پس گذشت سال‌های مدید از شروع فعالیت‌های جهادی هنوز مردمان این  منطقه با فقر دست و پنچه نرم می‌کنند و این خود نشانه‌ای قابل تامل از وجود نقصی بزرگ در توجه به این دیار است.

۳) طی صحبت‌های انجام شده با مردم و مسئولین محلی دریافتیم که معادن و شرکت‌های صنعتی آنچنان که باید مسئولیت‌های اجتماعی خود را انجام نداده اند، بطوریکه نه مردم سهمی در معادن دارند و نه اغلب آن شرکت‌ها حاضر به پرداخت درصد معیّن قانونی از درآمد خود به منطقه می‌شوند. بر همگان روشن است معادن عظیم و ثروتمند سنگ‌آهن در شهرستان خواف می‌توانستند منشاء برکات و آبادانی‌های بسیار زیادی در سطح مناطق محروم و کمتر برخوردار شهرستان باشند، اما جای تاسف دارد که مردم منطقه در کنار گنج ساکنن اند و در فقر زندگی می‌کنند!

۴) به غیر از معادن عظیم سنگ‌آهن، این منطقه ظرفیت‌های بالا و متاسفانه مغفولی دارد که با احیاء آنها می‌توان درصد قابل توجهی از مردم روستا را به کار مشغول نمود، از نعمات خدادادی استفاده کرد و میلیاردها تومان برای این خطه درآمدزایی ایجاد کرد. ظرفیت‌هایی مانند تولید صنایع دستی، بهره‌مندی از نعمت آفتاب در جهت تولید انرژی و امثالهم که هرکدام به تنهایی می‌توانند منشا برکات فرهنگی و اقتصادی قابل توجهی باشند.

۵) طی ایام حضورمان در منطقه از نزدیک لمس کردیم که با وجود پیشرفت‌هایی در جاده‌سازی و احداث معابر، همچنان مسیرهای بین شهری در وضعیت به شدت نابسامان و خطرناکی به سر می‌برند، مانند محورهای چاه زول و سنگان که متاسفانه طبق آنچه مسئولین محلی اعلام نمودند، تصادفات زیادی در این محورها رخ داده و تلفات قابل توجهی هم برجای گذاشته است.

۶) اراده دولت محترم در رفع محرومیت‌های به جای مانده قابل تحسین است و در لزوم نصب‌العین قرار دادن تاکیدات و فرامین رهبر عزیر انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه ای(زیده عزه) هم شک و تردیدی وارد نیست، پس چه نیکوست اکنون که شرایط برای تحول در مناطق محروم بیش از پیش محیاست، دستگاه‌های اجرایی ‌و نهادهای انقلابی با تکیه بر دانش متخصصین اقدام به تسریع خدمت‌رسانی به مناطق کم‌برخوردار نموده و امید را به دل مردم عزیز ایران اسلامی خصوصاً انسان‌های نجیب و غیرتمند خطه خراسان و به ویژه شهرستان خواف بازگرداند.

در پایان ضمن آرزوی توفیق برای مسئولین خدمت‌گزار نظام جمهوری اسلامی در جهت تحقق اهداف مقدس انقلاب اسلامی، بر خود لازم می‌دانیم که با استعانت از پروردگار، توسل به وجود نورانی امام هشتم(ع) و خون پربرکت شهدای سربلند ایران‌زمین تا حصول نتیجه مطلوب دغدغه مذکور را پیگیری نماییم و در این مسیر، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی  آمادگی کامل خود را برای همکاری با دستگاه‌ها و مسئولین مربوط اعلام می‌نماید.

والسلام و علی من اتبع الهدی

رونوشت:

معاون محترم اجرایی رئیس جمهور؛ جناب آقای منصوری، استاندار محترم خراسان رضوی؛ جناب آقای سردار نظری، فرمانده محترم سپاه استان خراسان رضوی؛ جناب آقای سردار غیاثی، اعضای محترم مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، رئیس محترم فراکسیون مناطق محروم در مجلس شورای اسلامی؛ جناب آقای موسوی و معاون محترم توسعه روستایی و مناطق محروم

کد خبر 1933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =