کد خبر 1949
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵

مهابادی: تیم‌های صنعتی به مدیران ورزشی نیاز دارند / فقط هزینه، نتیجه‌بخش نیست

مهابادی: تیم‌های صنعتی به مدیران ورزشی نیاز دارند / فقط هزینه، نتیجه‌بخش نیست

ملی‌پوش سابق استقلال و تیم ملی، انتخاب کیروش را برای تیم ملی مثبت ارزیابی کرد و گفت: فوتبال داخلی ما را نیازمند مدیریت مناسب‌تر است.

به گزارش خبرنگار ورزشی آهن‌نیوز، داوود مهابادی بازیکن سابق استقلال و تیم ملی در گفت‌و گو با خبرنگار آهن‌نیوز انتخاب کیروش به جای اسکوچیچ را بسیار مناسب برشمرد و در این رابطه گفت: قواره اسکوچیچ در حد تیم ملی نبود و با حضور او به خاطر شرایط سخت آن روزهای فدراسیون فوتبال حاشیه‌های زیادی بوجود آمد.

وی در ادامه با اشاره به موضوعات حاشیه‌ای تیم ملی اضافه کرد: این مربی تنها در تیم‌های خونه به خونه ،ملوان، صنعت نفت آبادان فعالیت داشته است که نمی‌تواند رزومه مناسبی برای تصدی نیمکت تیم ملی باشد، به همین دلیل حاشیه‌هایی از قبیل بحث حضور جادوگر، بردن آشپز با خود به اردو و از این موارد در تیم ملی زیاد بود و همین حواشی و جمع نشدن آنها باعث ایجاد اشکالات زیادی در تیم ملی شده بود که با آمدن کیروش مطمئناً دیگر شاهد این حواشی نخواهیم بود، هرچند زمان برای کیروش و تیم ملی کم بوده است و نمی‌توان انتظار بالایی از این تیم داشت.

سرمربی سابق تیم ملی نوجوانان در مورد شانس صعود تیم ملی هم ادامه داد: قطعاً از شانس بالایی برای صعود از گروه در جام جهانی  برخوردار نیستیم و باید انتظارات را هم معقول کنیم. در خوشبینانه ترین حالت ایران شانس سوم صعود از گروه است و سخت‌ترین حریف هم انگلیسی‌ها هستند. شاید اگر اردوهای طولانی مدت داشتیم شرایط ما برای صعود به مراتب بیشتر بود.

مهابادی در رابطه با حضور تیم‌های صنعتی در فوتبال داخلی گفت: حضور تیم‌های صنعتی در سطوح مختلف فوتبال بسیار نکته مثبت و تاثیرگذاری است که علاوه بر هزینه مناسب در فوتبال، تاثیر مستقیم در شکل گیری زیرساخت‌های فوتبال دارد که در کلان به نفع فوتبال ما خواهد بود. تیم‌هایی مانند فولاد و سپاهان دارای امکانات سخت افزاری بسیار مناسبی هستند که می‌تواند در ارتقای فوتبال به ما کمک کند به شرطی که استفاده درست و بهینه‌ای از این امکانات شود، ضمن اینکه نباید از نتیم‌های مانند گل‌گهر سیرجان، مس کرمان و مس رفسنجان در سطح لیگ برتر هم به‌راحتی گذشت.

پیشکسوت فوتبال در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه تنها هزینه و ایجاد ساختار و زیرساخت‌ها نمی‌تواند در کسب نتیجه تاثیرگذار باشد ادامه داد: تیم های صنعتی نیاز مبرمی به مدیران ورزشی قوی با شناخت کافی به ورزش دارند. بطور مثال کارنامه آذری و ساکت را در ذوب آهن و سپاهان می‌توانیم بررسی کنیم که قسمتی از موفقیت‌های این تیم ها مرهون مدیریت مناسب آنها نیز است، چراکه مدیریت قوی و مهمتر از آن با شناخت بر فوتبال قطعاً در انتخاب کادرفنی هم صحیح‌تر عمل می‌کند و در نهایت کادر فنی هم در انتخاب‌های خود قوی‌تر عمل می‌کند و این زنجیره به موفقیت‌های این تیم‌ها منجر می‌شود.

انتهای پیام/ الف.ک

کد خبر 1949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =