کد خبر 198
۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹

تحلیلی بر وضعیت بورس کالا در ۱۴۰۱

تحلیلی بر وضعیت بورس کالا در ۱۴۰۱

آمار معاملات فیزیکی بورس کالا در خردادماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بسیار امیدوارکننده است.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز، آمار معاملات فیزیکی بورس کالا در خردادماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بسیار امیدوارکننده است.

در بازه زمانی اول تا سی‌ام خردادماه ۱۴۰۱ حدود یک میلیون و ۲۲۴ هزار تن سنگ‌آهن دانه‌بندی، کنسانتره و گندله معامله شده است. معدنی و صنعتی چادرملو و معدنی و صنعتی گل‌گهر بیشترین معاملات را در این بازار داشتند.

در همین مدت ۱۸۰ هزار تن آهن اسفنجی در بورس کالا معامله شده است. ایمیدرو که بیشترین نقش در این بازار را داشته، محصولات خود را مورد عرضه و معامله قرار داده است. در بازه زمانی مشابه سال گذشته تنها ۶۰ هزار تن آهن اسفنجی در بورس کالا معامله شده بود.

در این ماه مجموعاً ۴۷۵ هزار تن بلوم و بیلت معامله شد. فولاد خوزستان، آهن و فولاد ارفع و چادرملو بیشترین سهم را از این معاملات را به خود اختصاص دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد دوبرابری را تجربه کرده است.

همچنین از ۱۹۰ هزار تن اسلب عرضه شده توسط فولاد خوزستان و فولاد جنوب هرمزگان در بورس کالا بیش از ۱۴۵ هزار تن مورد معامله قرار گرفت. معاملات اسلب نیز نسبت به خردادماه سال ۱۴۰۰ افزایش بیش از دوبرابری را در کارنامه خود ثبت کرده است.

تحلیلی بر وضعیت بورس کالا در ۱۴۰۱

پایان پیام/ ف

کد خبر 198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =