کد خبر 1994
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲

در ذوب آهن پاسارگاد؛

توجه به صنایع پایین دستی با هدف اشتغالزایی

توجه به صنایع پایین دستی با هدف اشتغالزایی

به گفته رئیس سازمان صمت فارس با ایجاد و تقویت صنایع پایین دستی در مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد اشتغالزایی چندین برابر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صمت فارس در حاشیه سفر نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به استان فارس و بازدید از مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد با تاکید بر صادرات و لزوم ایجاد و تقویت صنایع پایین دستی و تکمیل زنجیره این صنعت برای توسعه اقتصادی، افزایش درآمد، کاهش واردات و اشتغالزایی چندین برابری گفت: مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد بزرگترین واحد بخش خصوصی فولاد کشور است.

ایزدی ادامه داد: ایجاد و راه‌اندازی شهرک تخصصی فولاد، استقرار و تکمیل صنایع پایین دستی (مثل فولادسازی، صنایع ساختمانی، الکترود فنرسازی و ...) نیز در کنار مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد از اهمیت ویژه ای برخوردار است که این مهم در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: چرخه فولاد از کنسانتره تا شمش در ۳ پروژه در حال انجام است و در امر صادرات غیرنفتی جایگاه اول ارزآوری در فارس را با صادرات یک میلیون تنی در سال دارد.

گفتنی است علی نیکزاد، نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به اتفاق معاون وزیر صمت و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، معاون وزیر راه و شهرسازی‌، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، نماینده مردم‌ شهرستانهای سروستان، خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار کوار و تعدادی از روسای دستگاههای اجرایی، فعالان اقتصادی و تشکلهای بخش خصوصی از مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد بازدید کرد.

پایان پیام/

کد خبر 1994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =