کد خبر 200
۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان مطرح کرد

صنعت فولاد نیازمند پوست‌اندازی است

صنعت فولاد نیازمند پوست‌اندازی است

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان معتقد است، صنعت فولاد پس از پنج دهه فعالیت و توسعه بخش فولادهای عمومی، امروز نیازمند پوست‌اندازی و حرکت در مسیری جدید است.

به گزارش آهن‌نیوز به نقل از دنیای معدن، "اسدالله فرشاد" مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان اظهار داشت: با توجه به قابلیت‌هایی که صنعت فولاد در درآمدزایی، خلق ارزش افزوده و اشتغالزایی دارد، می‌تواند موتور محرک صنعتی کشور باشد و کشور را از وابستگی به نفت نجات دهد.

به گفته وی، مطابق آمارها، امروز هر یک دلار ارزش افزوده در صنعت فولاد، به‌طور متوسط بیش از ۲.۵ دلار ارزش افزوده در صنایع مصرفی آن ایجاد می‌کند همچنین نیمی از فولاد تولیدی در صنعت ساختمانی، ۱۲ درصد در صنعت خودروسازی و ۱۶ درصد در تجهیزات مکانیکی استفاده می‌شود.

فرشاد ادامه داد: با این حال این صنعت پس از پنج دهه فعالیت و توسعه بخش فولادهای عمومی، امروز نیازمند پوست‌اندازی و حرکت در مسیری جدید است که از آن به گام دوم توسعه صنعت فولاد یاد می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر خواهان آن هستیم که جریان تجارت و بازرگانی فولاد یک جریان مستمر بوده و از تحریم‌ها و تکانه‌های خارجی و سایر مسائل داخلی و بین‌المللی دچار آسیب نشویم، باید به سمت تولید فولادهای باکیفیت حرکت کرد.

فرشاد خاطرنشان کرد: امروز فولادهای مهندسی، مخصوص، آلیاژی و کیفی، در دسته فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا قرار می‌گیرد که مطابق آمارها از مجموع بیش از یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تن تولید فولاد جهان در سال ۲۰۲۱، حدود ۱۲ درصد آن را فولادهای با ارزش افزوده بالا تشکیل می‌دهد.

وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۰ از حدود ۳۰ میلیون تن فولاد کشور نزدیک به ۶۰۰ هزار تن آن را تولید فولادهای با ارزش افزوده بالا تشکیل داد و به نظر می‌رسد هنوز آن طور که باید مهیای این مسیر نشده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان تصریح کرد: در تولید فولادهای با ارزش افزوده بالا، سطح فناوری و برخورداری از تجهیزات تکنولوژیک بسیار مهم است همچنین جایگزینی سیستم‌های جدید مورد نیاز در بخش‌های فولادسازی، عملیات حرارتی، فناوری‌های جدید کنترل کیفی، تجهیزات ذوب در خلا و غیره که برای تولید این دسته از فولادها مورد نیاز است، سایر مواردی هستند که از نظر سرمایه‌گذاری و ایجاد مناسبات تولید این فولادها مورد توجه ویژه قرار بگیرند.

پایان پیام/ ف

کد خبر 200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =